هشدار هواشناسی! بارش باران سیل آسا
مارس 28, 2021
افزایش مهلت رجیستری گوشی ها
می 22, 2021

آشکار شدن ویرانه های تاریخی توزلا ، ویرانه های تاریخی در توزلا  استانبول  که در سال 74 سرزمینی رومی بود و فرهنگ بسیاری از امپراتوری های تاریخ را در خود جای داده بود  ظاهر شد. این خرابه ها ممکن است متعلق به بندرهای تخریب شده باشد. زمین لرزه هایی که در زمان روم باستان در آن اتفاق افتاده بسیاری از شهرها را ویران کرد.

تاریخ شناخته شده منطقه توزلا به 377 قبل از میلاد بر می گردد. در آن زمان بیتنیا به خواست پادشاه بیتنیای چهارم به روم سپرده شد . توزلا از سال 74 بخشی از سرزمین های روم شد. از آن زمان ، توزلا که محل زندگی بسیاری از فرهنگ ها بوده است ، پس از عضویت در امپراتوری عثمانی تا امروز زنده مانده است. بناهای تاریخی این منطقه که در طول تاریخ در معرض زلزله های زیادی قرار داشته است ، زیر آب رفتند.

آشکار شدن ویرانه های تاریخی توزلا

آشکار شدن ویرانه های تاریخی توزلا

ساختمانهای تاریخی که از هوا مشاهده شده اند

امروز ، به دلیل برگشت آبهای دریای مرمره ، بقایای تاریخی شروع به آشکار شدن کرده اند. سازه های تاریخی که در منطقه مرکان توزلا که در گذشته به عنوان منطقه صومعه شناخته می شد و یک شهر بندری بود ، به سطح زمین صعود می کردند ، از هوا مشاهده می شدند.

آشکار شدن ویرانه های تاریخی توزلا

مصطفی اوزدمیر ، مورخ ، که با پشتیبانی شهرداری توزلا روی تاریخ کار می کرد ، اظهار داشت که ردیف سنگ هایی که روی آن ظاهر می شوند می توانند ویرانه های بندر از دوره روم یا بیزانس باشند. اوزدمیر گفت: “ما نمی توانیم در مورد وجود مواد باستان شناسی در توزلا صحبت کنیم که بیزانس و دوره های قبلی را بیان می کند . با این حال ، توزلا و منطقه آن معروف است که ویرانه های کلیساها و صومعه های زیادی دارند. ما پیش بینی می کنیم که این ردیف سنگ ها ممکن است بندرگاه های مربوط به دوره روم یا بیزانس باشد. “

پس از زلزله بسیاری از شهرها با یک شهر شده اند

پس از زلزله بسیاری از شهرها با یک شهر شده اند

“پس از زلزله بسیاری از شهرها با یک شهر شده اند”

 اولین انتقال توزلا به حاکمیت ترکها با توافقنامه آب دراگوس بین سلطان سلجوقی آناتولی و سلطنتی سلجوقی آناتولی و امپراتور بیزانس آلکسیوس کمنوس در سال 1081 محقق شد. با این توافق ، توزلا و منطقه آن به ایالت سلجوقی آناتولی. توزلا و منطقه آن ، که توسط توزلا فتح شد ، در نتیجه جنگ Pelekanon در سال 1329 در زمان اورهان بیگ دوباره تحت سلطه امپراتوری عثمانی بودند. در سال 399 ، هنگامی که امپراتور بیزانس مانوئل توزلا که از عثمانی تا ایزمیت فاصله داشت ، یک بار دیگر تحت حاکمیت بیزانس قرار داشت. توزلا که دست خود را بین دو کشور تغییر داد ، پس از فتح استانبول در سال 1453 تحت حکومت عثمانی باقی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.