یخ تجارت ایران و ترکیه در سه‌ماهه ۲۰۲۱ آب شد
می 30, 2021
محدودیت های سفر بین شهری چگونه خواهد بود؟
ژوئن 1, 2021

اولین نکته ابتدا محدودیت‌ها را قبل از تهیه بلیط و انجام سفر در سایت IATA  بررسی کنید

قوانین پروازهای ورودی به ایران

محدودیت‌های خاصی برای مسافرینی که از کشورهای خارجی به ایران سفر می‌کنند وضع شده ‌است. تمامی مسافرین ورودی در پروازهای بین المللی باید تست کووید-۱۹ بدهند. سپس این افراد به محل زندگی خود منتقل خواهند شد و ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند. براساس ضوابط و مقررات وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شرایط پذیرش مسافر در پروازهای ورودی بین‌المللی به شرح ذیل اعلام می‌شود:

  1. الزام استفاده از ماسک در کلیه مراحل سفر
  2. کلیه مسافران پروازهای ورودی ملزم به دریافت گواهی سلامت و تست منفی کووید ۱۹ (PCR) به زبان انگلیسی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدأ بوده، که حداکثر 96 ساعت قبل از لحظه ورود به کشور ایران صادر شده و به نماینده بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه تحویل می‌شود.
  3. در صورت عدم ارائه تست معتبر، به مسافران با ملیت خارجی اجازه ورود داده نخواهد شد و مسافران ایرانی فاقد گواهینامه سلامت نیز به مکان قرنطینه مشخص‌شده از سوی وزارت بهداشت به مدت ۱۴ روز هدایت و ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های اقامت و تست خواهند شد.
  4. در بدو ورود به مرز هوایی ایران غربالگری مجدد از همه مسافران انجام خواهد شد و در صورت مشاهده موارد مشکوک پس از تست PCR، ملیت‌ها خارجی در محل‌های مشخص‌شده قرنطینه (با اخذ مبلغ) و از مسافران با ملیت ایرانی تعهدنامه اقامت در قرنطینه خانگی اخذ خواهد شد.
  5. تکمیل فرم خوداظهاری در فرودگاه مبدأ یا حین پرواز و ارائه آن به مسئول مربوطه الزامی می‌باشد.

تست کرونا برای مسیر برگشت از ترکیه به ایران

برای انجام تست کرونا در استانبول می‌توانید در فرودگاه جدید این تست را انجام دهید و یا به بیمارستان‌هایی که در سطح شهر استانبول برای بیماری کرونا مشخص شده‌اند سر بزنید.
برای مشاهده آدرس بیمارستان‌ها این لینک را ببینید.

دانلود pdf آدرس بیمارستان ها:  COVID-19 Yetkilendirilmiş Tanı Laboratuvarları Listesi

قوانین پروازهای خروجی از ایران

به همراه داشتن نتیجه منفی آزمایش PCR به مدت 72 ساعت مانده به پرواز به منظور ورود مسافران به کشور ترکیه برای افراد 6 سال به بالا الزامی است.

آنچه باید در موردHES بدانید!

  • کد HES در کلیه پروازهای داخلی برای شهروندان جمهوری ترکیه و شناسه اتباع خارجی که توسط جمهوری ترکیه صادر نشده باشد و با شماره‌های 99-98-97 شروع می‌شود اجباری است.
  • کدهای HES بیست و چهارساعت قبل از پرواز بررسی شده و مسافران در مورد وضعیت خود مطلع می‌شوند. مسافرانی که مورد تایید وزارت بهداشت برای مسافرت نباشند اجازه پرواز نخواهند داشت.
  • هر کد HES فقط برای یک دوره خاص یا بدون محدودیت زمانی معتبر است. تاریخ انقضا کد HES باید حداقل 7روز پس از آخرین تاریخ پرواز روی بلیط شما باشد. در غیر این صورت، رزرو شما تأیید نمی‌شود.
  • برای نوزادانی که هنوز به 2سالگی نرسیده‌اند نیازی به دریافت کد HES نیست.
  • کد HES برای کودکان زیر 18سال شما از طریق پیام کوتاه و درگاه دولت الکترونیکی قابل دریافت است. برای به دست آوردن کد HES برای فرزندان خود از طریق برنامه Hayat Eve Sığar اقدام کنید که به زودی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
  • کد HES برای پروازهای بین المللی با ترانزیت پرواز داخلی در حال حاضر اجباری نیست (پرواز ترابزون – لندن از طریق استانبول). فقط در صورتی که زمان ترانزیت بیش از 24ساعت باشد، کد HES قبل از پروازهای داخلی اجباری است.
از تاریخ ١۵ مارس ٢٠٢١ مسافرین محترمی که قصد سفر به مسیرهای کشور ترکیه را دارند می‌بایست ٧٢ ساعت قبل از پرواز به این وبسایت مراجعه و نسبت به پر کردن اطلاعات درخواستی و اخذ تائیدیه به صورت QR Code اقدام کنند.

لینک وب سایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.