بستن خیابون قبل این سو تفاهم بود!!
می 16, 2022
رزرو خود را از شبکه های اجتماعی انجام ندهید
می 18, 2022

این فقط یک خبر میباشد که در سایت ها و شبکه های ترکیه پخش شده و نظر و اعتقاد ما نیست ما به عنوان شهروندان ایران حامی حق و حقوق هموطنان خود در هر صورتی هستیم و هیچ گرایش و هدف سیاسی در این خبر وجود ندارد و ما تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشیم پاینده باد ایران و ایرانی

گرد غبار کویر تقصیر کیست؟ ایران در تلاش برای جمع آوری استدلال سیاست داخلی از این وضعیت، سدهای ترکیه را هدف قرار داد. اما به گفته کارشناسان، هدف دیگری پشت این اتهامات «غیرعلمی» نهفته است.

با افزایش دمای هوا در سطوح بی سابقه در سال های اخیر، پیامدهای بحران آب و هوا زندگی ما را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. دلیل این دما اثر گازهای گلخانه ای است. انرژی خورشیدی که از سطح زمین به فضا منعکس می شود، قبل از رسیدن به فضا به دلیل گازهای گلخانه ای جذب می شود و باعث افزایش دما در سراسر جهان می شود.

یکی از پیامدهای منفی آن انتقال گرد و غبار بیابانی است. با اثر کم فشاری که در ماه های تابستان ایجاد می شود، بادهایی که از سمت جنوب می آیند، گرد و غبار کویر را حمل می کنند. امسال افزایشی در این رویداد آب و هوایی مشاهده می شود که در ماه های بهار مشاهده می شود. گرد و غبار بیابان مشکلات زیست محیطی ناشی از طوفان های شن و گرد و غبار در کشورهایی مانند ایران، عراق و سوریه ایجاد می کند. این وضعیت که شهرهای ترکیه به ویژه در منطقه جنوب شرقی آناتولی را تحت تاثیر قرار داده است، اخیرا در دستور کار سیاستمداران ایران قرار گرفته است.

ادعاهایی مبنی بر اینکه سدهای ساخته شده توسط ترکیه باعث آلودگی هوای تهران شده که به اوج خود رسیده است به شدت در رسانه های ایران بازتاب دارد. ایران کشوری است که در گوشه و کنار قلمرو خود با مشکلات فزاینده زیست محیطی دست و پنجه نرم می کند. خشک شدن دریاچه ارومیه، زاینده رود اصفهان، طوفان شن و خشکسالی در اهواز، خشک شدن برخی از سرشاخه های رودخانه کارون، قطعی برق و آب در مناطق مختلف بر زندگی در بسیاری از مناطق به ویژه کشاورزی تاثیر منفی می گذارد  این وضعیت هزینه سنگینی برای مدیریت و ساختار سیاسی ایران دارد. شهروندان ایرانی نسبت به این مشکلات واکنش نشان می دهند. این واکنش‌ها می‌تواند به تظاهرات خیابانی تبدیل شود که گاهی شامل خشونت می‌شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.