جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول

جولای 13, 2022
Aqua Club Dolphin

پارک آبی آکوا دلفین (Aqua Club Dolphin)

پارک آبی آکوا دلفین (Aqua Club Dolphin) که در منطقه اسنیورت این منطقه واقع شده است، بزرگترین پارک آبی استانبول است. آکوا دلفین که شامل سرسره […]
جولای 13, 2022

موزه شکلات پلیت (Pelit Chocolate Museum)

موزه شکلات پلیت (Pelit Chocolate Museum) ، کارخانه شکلات سازی پلیت ، موزه شکلات Pelit که می توانید در محیطی دلپذیر پوشیده از خانه های شکلاتی، […]
سپتامبر 8, 2022

ساحل West Marina

ساحل West Marina ، مارینا غربی با داشتن پرچم آبی از سال 2014 یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید در سفر به بیلیکدوزو کاوش کنید. اگر […]

استانبول به عنوان مرکز ترکیه یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهرها و همچنین به عنوان دومین کلان شهر بزرگ خاورمیانه محسوب می شود. جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول بسیار متنوع و جذاب می باشد از این رو هر ساله مشتاقان بسیاری را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جلب می نماید.

جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول در کشور ترکیه

استانبول تنها شهر بزرگ جهان می باشد که هم در قاره آسیا و هم در قاره سر سبز اروپا قرار دارد. بنابراین این شهر را می توان به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم نمود که از این باب جاذبه های دیدنی بسیاری را به خود اختصاص داده است. بخش اروپایی استانبول یکی از سردترین شهرها در جهان می باشد که با معماری اروپایی ، نمای شهر را بسیار زیبا جلوه داده است. کلیساها و عمارت هایی که با سبک و سیاق معماری اروپایی بنا نهاده شده است، نشان از شکوه و عظمت معماری استانبول دارد. “مسجد ایاصوفیه” به عنوان یکی از مهمترین نمادهای عرفانی و ربانی ترکیه واقع در استانبول، باقی مانده از دوران امپراطوری روم شرقی ، ژوستینین می باشد که با عنوان کلیسای بزرگ ارتدوکس شرقی ساخته و طراحی شده است. سپس در زمان امپراطوری بزرگ عثمانی به عنوان مسجد، محلی برای برگزاری نماز مورد استفاده مسلمانان قرار گرفته است. اما امروزه این کلیسای بسیار زیبا به عنوان موزه، محلی برای جذب علاقمندان به معماری با سبک غربی شده است.

از دیگر جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول می توان به کاخ ها و عمارت های بی نظیر آن که چشم هزاران بیننده را به خود حیرت زده نگاه داشته است ، اشاره نمود. کاخ با عظمت توپقاپی یا بهتر بگوییم قصر توپکای یک نمونه از زیباترین و منحصر به فرد ترین آثار تاریخی شهر استانبول و چه بسا جهان اسلام می باشد که در گذشته ای نه چندان دور به عنوان مرکز اداری امپراطوری عثمانی مورد استفاده قرار گرفته است. این کاخ سلطنتی که امروزه با عنوان موزه از آن استفاده می شود دارای بخش ها و قسمت های بسیار متنوعی می باشد . بخش هایی همچون حرمسرای شاهان عثمانی که شامل ورودی ها ، راهروها ، اتاق ها و … می باشد در کنار باغ و جاده طلایی، آن را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول بسیار خاص و مورد پسند گردشگران قرار داده است.

جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول

جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول رفتن به بازار و دیدن از مراکز خرید می باشد. از بازارهای قدیمی و بسیار بزرگ شهر استانبول می توان به ” بازار بزرگ” یا “گرند بازار” اشاره نمود. بازار بزرگ استانبول یک بازار سر پوشیده می باشد که با حفظ بنا و میراث تاریخی خود ، خیل عظیمی از گردشگران را برای دیدن و هم برای خرید به سمت خود جلب نموده است. همچنین در نزدیکی بازار بزرگ ، بازار محمد پاشا وجود دارد که آن نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد. آنچه که رفتن و دیدن از بازارهای قدیمی را برای مخاطبین جذاب تر می نماید آشنایی با فرهنگ ، تاریخ ، معماری و همچنین نحوه زندگی نمودن مردم آن منطقه می باشد.

برج نه طبقه “گالاتای” واقع در شهر استانبول نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول می باشد. این برج قرون وسطایی در ابتدا با هدف نظامی بنا شده است اما به مرور زمان تغییر کاربری داده و امروزه به عنوان محلی برای بازدید توریست ها و گردشگرانی که از اقصی نقاط جهان به این شهر سفر می کنند ، تبدیل گشته است. فضای داخلی برج به عنوان موزه در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. اما طبقه آخر این برج مجهز به رستورانی که انواع غذاهای ترکی را سرو می نماید، می باشد که می تواند لحظات بسیار با شکوهی را برای گردشگران رقم بزند.

معرفی جاذبه های تفریحی استانبول

ترکیه کشوری است که دریا در همجواری آن قرار دارد و استانبول در کنار تنگه بسفر ، دریای مرمره و سیاه قرار گرفته است. بنابراین این شهر با ساحل های بسیار زیبا و دلنشینی روبروست که لذت بردن از تفریحات آبی را بسیار دلپذیر نموده است. از این رو استفاده و بهره بردن از امکانات تفریحی دریایی یکی از مهمترین جاذبه های تفریحی استانبول می باشد. در این میان پارک آبی” آکوامارین “واقع در بخش اروپایی نشین استانبول، زبانزد بسیاری از علاقمندان به تفریحات آبی می باشد. این پارک روباز که در ساحل جنوبی و در حاشیه دریای مرمره واقع شده است ، مجهز به امکانات تفریحی همچون سرسره های آبی ، استخر موج دار ، استخر المپیک ، استخر کودکان و … می باشد. در این پارک آبی تمامی بازی های آبی با رعایت تمامی اصول و قوانین استاندارد تعبیه و طراحی شده است.

“تنگه بسفر” که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می نماید ، خود نیز از دیگر جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول می باشد. تنگه بسفر به عنوان یکی از باریک ترین آبراه های بین المللی در جهان می باشد که دارای سواحلی با طول بسیار زیاد است که علاوه بر امکانات تفریحی همچون وجود کشتی و قایق های گردشگری برای لذت بردن از سفرهای دریایی مجهز به هتل های مدرن ، ویلاهای چوبی و دهکده های بسیار زیبای ماهیگیری می باشد.

از دیگر جاذبه های تفریحی شهر استانبول می توان به پارک های تفریحی آن نیز اشاره نمود. مرکز تفریحی “ویالند پارک” یکی از بی نظیرترین مکان های تفریحی متنوع در استانبول می باشد . در پارک تفریحی ویالند ، بخش های متنوعی همچون شهر بازی ، مرکز خرید ، رستوران ، پارک آبی و همچنین هتلی با نام “ویالند پالس” در آن تعبیه و طراحی شده است.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول جنگل بسیار زیبا و دیدنی “بلگراد” واقع در شمال غربی شهر استانبول ( بخش اروپایی نشین ) می باشد. شهر استانبول علاوه بر ساحل و دریا ، از وجود جنگل بسیار زیبای بلگراد نیز مستفیض می باشد . این جنگل علاوه بر وجود درخت های کهن چندین هزار ساله که زیبایی فوق العاده ای را چه در فصل بهار و چه در فصل پاییز به طبیعت دلنشین آن می بخشد از چشمه های آب معدنی نیز برخوردار می باشد . در واقع این جنگل به دلیل برخورداری از چشمه های آب معدنی، روزگاری تامین کننده آب اصلی شهر بوده است. همچنین در دل جنگل بلگراد ، باغ گیاه شناسی با نام باغ آتاتورک وجود دارد که می تواند لحظات بسیار دلنشینی را برای گردشگران به این شهر به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.