flo
فروشگاه های کفش flo
جولای 14, 2022
مرکز خرید پرلاویستا (PerlaVista AVM)
سپتامبر 8, 2022
outlet

اوت لت (Outlet)  outlet store ، factory outlet یا factory shop و یا فروشگاه اینترنتی (online store)  است که در آن تولیدکنندگان سهام خود را مستقیماً به مردم می فروشند. به طور سنتی، factory outlet ، فروشگاهی بود که به یک کارخانه یا انبار متصل می شد ، که گاهی اوقات به مشتریان اجازه می داد تا فرآیند تولید را تماشا کنند

اوت لت (Outlet) اولین بار در دهه 1930 در شرق ایالات متحده ظاهر شد. فروشگاه های کارخانه شروع به ارائه کالاهای آسیب دیده یا اضافی با قیمت پایین به کارمندان کردند. پس از مدتی، مخاطبان به تعداد افراد غیرکارمند گسترش یافت. در سال 1974،  اولین مرکز چند فروشگاهی را در  پنسیلوانیا افتتاح کرد . در طول دهه های 1980 و 1990، مراکز خرید به سرعت در ایالات متحده رشد کردند.

اوت لت (outlet) را در ساده ترین حالت لغوی میتوان به معنای «حراجی» تلقی کرد.

دلیل قیمت پایین اجناس در اوت لت (Outlet) این است که هر برندی با تولید محصولات جدید، اقدام به فروش محصولات قدیمی خود میکند تا هزینه ای صرف نگهداری آن در انبار نکند و فضای کافی برای محصولات جدید داشته باشد. بعضی از افراد فکر میکنند اوت لت جای فروش اجناس دست دوم، از مد افتاده و بی کیفیت است. اما باید بدانید با وجود کیفیت متفاوت هر اوت لت، خیلی از آنها مانند اوت لت های کشورهای اروپایی، چیزی از فروشگاههای درجه یک و بزرگ کم ندارند و اجناس خوبی در آنها به فروش میرسد.

به زبان ساده، اوت لت (Outlet) شامل فروشگاههایی میشود که به صورت آنلاین یا فیزیکی، محصولات را با قیمتهای پایینتر یا با تخفیف میفروشند. در واقع ویژگی اوت لت و وجه تمایز آنها با فروشگاههای عادی در همین اجناسی است که با قیمت مناسبتری در اختیار مشتریان میگذارند.

 

  • فروش کالاهای ترخیصی یکی از اصلیترین دلایل حضور پررنگ اوت لت ها بیش از گذشته است. در هر برند، محصولات به آن صورت که باید و شاید به فروش نمیرود و امن ترین راه برای سود بردن از آن کالا، قرار دادنش در فروشگاههای اوت لت (Outlet) است. از مد افتادن یک کالا، به روز رسانی شدن کالاها، فصلی بودن یک کالا از جمله دلایلی است که سبب میشود آن محصول از سایر فروشگاهها راهی اوت لت شود.
  •  همانطور که در تاریخچه اوت لت هم اشاره شد، خط تولیدی یک کارخانه همیشه محصولات 100 درصد سالم تولید نمیکند؛ مثلا، یک کارخانه تولیدی لباس را درنظر بگیرید، در این کارخانه ممکن است هنگام درج برچسب سایز، دستورالعمل شستوشو یا جای زیپ، اشتباهی رخ دهد. در این صورت آن برند برای حفظ آبرویش در عموم، آن محصول را فقط در فروشگاههای اوت لت میفروشد.
  •  عرضه بیش از حد یک کالا ممکن است منجر به بازگشت آن کالا به انبار شود. اما از آن جایی که هزینه نگهداری و انبار کردن محصولات هزینه بر است، برخی برندها ترجیح میدهند آن محصول را با قیمت پایینتر در اوت لت ها به فروش برسانند.
  •  برخی از کالاها مانند مواد آرایشی و بهداشتی و مواد خوراکی، تاریخ انقضا دارند. بنابراین این گونه محصولات پیش از اینکه به تاریخ انقضایش برسد، در اوت لت ها با تخفیف فروخته میشود.
  •  گاهی اوقات یک برند به دلایل متعددی یک یا چند خط تولیدی را به اوت لت ها اختصاص میدهد. این محصولات از نظر کیفیت، کمی پایینتر از محصولات عادی آن کمپانی هستند، امّا قیمتشان مناسبتر است. معمولا این محصولات را در اوت لت فکتوری ها میفروشند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.