Büyükçekmece
منطقه بویوک چکمجه
جولای 10, 2022
Çatalca
منطقه چاتالجا
جولای 11, 2022
Arnavutköy

منطقه آرناووت کوی ، یکی از زیباترین خلیج‌های بسفر، در سمت اروپایی استانبول، در سواحل بسفر، پر از مکان‌هایی است که در خیابان‌های فرعی آن و همچنین عمارت‌های تاریخی‌اش در ساحل منتظر کشف هستند.آرناووتکوی از ناحیه‌های قسمت اروپایی استانبول که در استان استانبول از ناحیه مرمره قرار گرفته‌است. طبق آخرین سرشماری به سال ۲۰۱۲ میلادی این ناحیه ۲۰۶٬۲۹۹ نفر جمعیت دارد.

آرناووتکوی که به خاطر رستوران ها و میخانه های ماهی معروف است، میزبان ادیان و فرهنگ های مختلف در طول تاریخ بوده است و شهری است که می توانید این تنوع فرهنگی را در همه جا احساس کنید. وقتی برای کاوش در Arnavutköy می آیید، می توانید کلیساها، مسجد و کنیسه را ببینید که بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. آرناووتکوی که به خاطر زنگ ها، توت فرنگی های معروف و عمارت های تاریخی معروف است، یکی از زیباترین نقاط استانبول است.

سریال شماره هفت (Yedi Numara) که دورانی را رقم زد، اینجا هم فیلمبرداری شد.

مرکز خرید Avlu34 AVM

مرکز خرید Avlu34 در دسامبر 2018 به بهره برداری رسید. 74 فروشگاه در مرکز خرید Avlu34 وجود دارد که از 5 طبقه تشکیل شده است. 5 سالن سینما با ظرفیت 392 نفر، یک فرهنگسرا با ظرفیت 424 نفر، یک بازار خیابانی و یک پارکینگ برای 414 خودرو در مرکز خرید Avlu34 وجود دارد.

دریاچه دوروسو (Durusu Gölü)

 دریاچه شگفت انگیز طبیعی دوروسو یکی از دریاچه های سمت اروپایی استانبول، دریاچه دوروسو است که ساحلی به آرناووتکوی دارد.  دریاچه دوروسو به ویژه در هوای خوب و یکشنبه ها توجه زیادی را به خود جلب می کند.  وقتی به اینجا می آیید، ممکن است با افرادی روبرو شوید که در حال پیک نیک، ماهیگیری و قایق رانی در اطراف دریاچه هستند و می توانید یکی از آنها باشید. در دریاچه دوروسو نیز در مواقع خاصی از سال فرصت شکار وجود دارد.

وقتی به اینجا می‌آیید، می‌توانید در رستوران Trikos Meat and Mangal اطراف آن گزینه‌های غذایی مناسب برای تمام ساعات روز پیدا کنید.  اگر دوست دارید در رستورانی که منظره دریاچه دارد، یک صبحانه روستایی مختلط میل کنید، می توانید بعد از ساعت 06:00 صبحانه ای دلپذیر میل کنید.  قیمت صبحانه به طور متوسط ​​در روزهای هفته 30 لیر لیر و در آخر هفته ها 40 لیر است.

ساحل Karaburun

Arnavutköy همراه با شیله یکی از مناطق استانبول است که ساحلی به دریای سیاه دارد. Karaburun یکی از گوشه های پنهان منطقه Arnavutköy و استانبول است. ساحل کارابرون که با طبیعت باشکوهش می توانید آن را تحسین کنید، منطقه ای است که عموما ساکنان دریای سیاه در آن زندگی می کنند.  ساحل کارابرون که دریای مواج و مواج دارد حتی در هوای آفتابی نیز محیطی بسیار خنک دارد. وقتی به ساحل کارابرون آمدید، بدون دیدن فانوس دریایی در ساحل به عقب برنگردید.

اگر به اینجا آمدید، می توانید شجاعت خود را جمع کنید و پاراگلایدر را امتحان کنید. پس از گذراندن وقت در ساحل، می توانید در هنگام گرسنگی یکی از رستوران های Hanımeli و Dostlar را انتخاب کنید. این رستوران ها منوی ماهی خوشمزه ای دارند.  همچنین مکان های پیک نیک دلپذیری برای خانواده ها در این منطقه وجود دارد.

مسجد با 6 مناره (Taşoluk Yeşil Camii)

 مسجد سبز Arnavutköyü Taşoluk میدانی که مسجد Taşoluk Yeşil در Arnavutköy، محله Taşoluk واقع شده است. با محوطه های پیاده روی، کتابخانه، استراحتگاه ها و محوطه های پیاده روی، جلوه ای جدید و متفاوت به منطقه بخشیده است. مسجد تاشولوک یشیل که در ابتدا با چهار مناره شروع به کار کرد، امروز دارای 6 مناره است. این مسجد که بعد از مسجد آبی معروف استانبول دومین مسجد با 6 مناره است، فضای داخلی بسیار بزرگی دارد و به دلیل ساخت آن ارزش دیدن را دارد.  عبادت در مسجد Taşoluk Yeşil که در مرکز محله Arnavutköy Taşoluk ساخته شده است در سال 2003 آغاز شد. این مسجد گنجایش 12000 نفر را دارد. همراه با مناطق بیرونی، در مجموع 15 هزار نفر می توانند در اینجا نماز بخوانند.  مسجد تاشولوک یشیل با فضای داخلی و میدانی که در آن قرار دارد یکی از مکان های دیدنی در آرناووتکوی است.

یک مکان استراحت عالی در ساحل: Akıntıburnu

  Arnavutköy Akıntıburnu Beach Akıntıburnu یکی از زیبایی های آرناووتکوی است.  در منطقه، این برآمدگی که به سمت دریا امتداد می یابد، منطقه ای است که یونانی ها در آن اقامت داشتند. در آن زمان نام آن Mega Reyma بود که در ترکی به معنی نهر بزرگ است. در نقطه ای که Akıntıburnu واقع شده است، یک رستوران ماهی وجود دارد که می توانید از ماهی های خوشمزه و باغ چای شهرداری لذت ببرید.  آکینتی‌بورنو در نقطه‌ای است که می‌توانید زیباترین مناظر تنگه بسفر را تماشا کنید. شما همچنین می توانید فرصت های ماهیگیری را در اینجا پیدا کنید.

رستوران ماهی همسایه با همین نام؛ برای یک شام دلپذیر با ماهی تازه، پیش غذای خوشمزه و غذاهای دریایی ارزش امتحان کردن را دارد. قیمت ها کاملا مقرون به صرفه است. بین ساعت 12:00 تا 01:00، شما باید به طور متوسط ​​300 لیر برای شام دونفره در رستورانی که الکل سرو می کند، بپردازید.

کلیسای تاریخی یونانی: کلیسای Ayi Strati Taksiarhi

کلیسای ارتدوکس یونانی Ayi Strati Taksiarhi که در گذشته محل عبادت یونانیان ساکن در آرناووتکوی بوده است، اولین کلیسای منطقه است که تاریخ ساخت آن به قرن پانزدهم باز می گردد. پس از تعمیر برای اولین بار در اواخر قرن 15، در قرن 18 در اثر آتش سوزی بزرگ در Arnavutköy آسیب دید و برای مدت کوتاهی تا زلزله استانبول در قرن 19 مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه نمای بیرونی پر زرق و برقی ندارد، اما یکی از سازه هایی است که برای دیدن تاریخ آرناووتکوی ارزش دیدن دارد.

مکان های مهم برای دیدن در نزدیکی Arnavutkoy ، خیابان های Arnavutköy Huzur Dolu که در میان مناطق در حال توسعه سمت اروپایی استانبول واقع شده است، با افزایش ساخت و ساز در سال های اخیر، Arnavutköy به یکی از شهرک های مورد علاقه تبدیل شده است. در مجاورت مناطقی مانند Başakşehir، Esenyurt و Eyüp، Arnavutköy گزینه های زیادی دارد که می توانید روزانه از آنها دیدن کنید.

Pierre Loti

 Pierre Loti Seyit Terrace به نام نویسنده فرانسوی که در سال 1876 از فرانسه به استانبول آمد، پیر لوتی با منظره منحصر به فرد خود از شاخ طلایی یکی از توریستی ترین نقاط استانبول است. در اینجا می توانید هوای استانبول را در حالی که قهوه یا چای خود را در مقابل منظره می نوشید، تنفس کنید. فاصله بین Pierre Loti تا مرکز منطقه Arnavutköy تقریبا 40 کیلومتر است.

برکه گوکتورک (Göktürk Göleti )

 حوض گوکتورک، برکه شگفت‌انگیز طبیعت ، برکه گوکتورک که یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی و تفریحی استانبول است، در زمینی به مساحت 560 هکتار احداث شده است. برکه گوکتورک که می‌توانید در آن ورزش‌های طبیعت را نیز انجام دهید، تقریباً در 20 کیلومتری مرکز منطقه Arnavutköy قرار دارد.

مقبره ایوپ سلطان (Eyüp Sultan Türbesi)

 صحن مقبره سلطان ایوب مقبره متعلق به یکی از اولین مسلمانان به نام حضرت ایوب در منطقه ایوب به همین نام واقع شده است. مقبره سلطان ایوب، جایی که آب جاری از چشمه آن مقدس شمرده می شود، تقریباً 25 کیلومتر از مرکز منطقه آرناووتکوی فاصله دارد.

تفرجگاه عزیز پاشا (Aziz Paşa Mesire Yeri)

 منطقه تفریحی شگفتی طبیعت عزیز پاشا واقع در ایوپ-کمربرگاز، شهر همسایه آرناووتکوی، منطقه تفریحی عزیز پاشا یکی از مناطق مورد علاقه برای پیک نیک در شهر است. منطقه تفریحی عزیز پاشا، جایی که می توانید با درختان سرسبزش از طبیعت لذت ببرید، تقریباً در 35 کیلومتری مرکز شهر Arnavutköy قرار دارد.

 

4 Comments

  1. امید جعفری گفت:

    به موضوعات خوبی اشاره کرده بودین عالی بود یک سوال خرید خانه در استانبول مناطق اروپایی بهتره یا مناطق آسیایی ؟ رشد کدوم منطقه بهتره از نظر سرمایه گذاری

    • وبلاگ ماوی اولر گفت:

      سلام ممنونم از موضوع خوبی که اشاره کردید حتما در مورد این موضوع تحقیق کرده و یه مقاله کاملی ارائه میدیم

  2. اویم استانبول گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.