منطقه کوچوک چکمجه
جولای 10, 2022
Arnavutköy
منطقه آرناووت کوی
جولای 11, 2022
Büyükçekmece

منطقه بویوک چکمجه که یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی استانبول، شهر مهم منطقه مرمره است، برای مدت طولانی در دوران عثمانی و حتی جمهوری خواهان به عنوان جاده ترانزیتی و منطقه کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفت. در پایان دهه 1950، سکونتگاه به تدریج شروع به افزایش کرد. این منطقه با موقعیت ساحلی و فضایی آرام، منطقه ای با خانه های تابستانی بود.

منطقه بویوک چکمجه

Büyükçekmece که تا اوایل دهه 1990 یک مرکز فرعی بود و در سال 1987 وضعیت یک منطقه را داشت، از نظر مکان های دیدنی گزینه های زیادی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. Büyükçekmece که دارای 25 کیلومتر خط ساحلی است، یکی از مکان های استانبول است که می توانید در آن تعطیلات روزانه داشته باشید و اوقات خوشی را بخصوص در یک روز زیبای بهاری یا تابستانی داشته باشید. ساحل با مسیر طولانی پیاده روی، خیابان کوردونبویو مملو از رستوران ها و کافه ها، مراکز خرید، موزه لباس جهانی که در آن لباس های بسیاری از کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است، مسجد تاریخی سوکولو مهمت پاشا، جاده ساحلی معمار سینان، کاروانسرای معروف. در تاریخ به عنوان اقامتگاه مورد استفاده قرار می گیرد و ساحل آلباتروس از جمله مقاصدی هستند که می توانید در منطقه Büyükçekmece بازدید کنید.

مرکز خرید آتیروس (Atirus AVM)

آتیروس مال توسط Kapıcıoğlu İnşaat در سال 2005 در تقاطع دریای مرمره و دریاچه Büyükçekmece در بزرگراه E-5 در Büyükçekmece استانبول افتتاح شد. به منظور تسهیل فرصت های حمل و نقل بازدیدکنندگانی که به مرکز خرید آتیروس می آیند، برای اولین بار در ترکیه، یک ارتباط مستقیم از بزرگراه E-5 به زیرگذر برای ورودی های عابر پیاده به فروشگاه های مرکز خرید آتیروس و به زیرزمین ایجاد شد. پارکینگ با ظرفیت 700 خودرو برای ورودی وسایل نقلیه از طریق تونل. آتیروس مال دارای سالن های مدرن به عنوان سینما نیز می باشد.

Atirus AVM که می توانید برای خرید، غذا خوردن، تماشای فیلم و فعالیت های مختلف در طول سفر خود به Büyükçekmece انتخاب کنید ، هر روز هفته بین ساعت 10:00 تا 22:00 باز است. در مرکز خرید محبوب واقع در فاتح محلسی در این منطقه، فروشگاه های بسیاری از برندهای داخلی و خارجی وجود دارد. علاوه بر مغازه ها، یک فودکورت بزرگ نیز در داخل مرکز خرید و کسب و کارهای بزرگ مختلف وجود دارد که می توانید برای چای و قهوه انتخاب کنید. Atirus AVM همچنین فعالیت های مختلفی مانند تئاتر، گفتگو یا نمایشگاه را برای کودکان و بزرگسالان برگزار می کند.

مسجد سوکولو مهمت پاشا (Sokullu Mehmet Paşa Cami)

مسجد سوکولو مهمت پاشا ، یکی از آثار معمار سنان در محدوده بویوکچکمجه، یکی از بناهای تاریخی این منطقه است. مسجد سوکولو مهمت پاشا که بازتاب معماری عثمانی است در سال 1567 توسط سوکولو مهمت پاشا ساخته شد.مسجد واقع در دیزداریه محلسی در ولسوالی; کورشونلو هان که از دیگر آثار تاریخی منطقه بویوکچکمجه است، به پل معمار سینان و پل سلطان سلیمان نیز بسیار نزدیک است. وقتی به مسجد سوکولو مهمت پاشا می روید که یک مسجد چوبی است، دیدن مناره معروف آن که از یک سنگ تراشیده شده است را فراموش نکنید.مسجد تاریخی ساخته شده توسط Sokullu Mehmet Pasha، که می توانید هنگام تهیه لیست مکان های بازدید در Büyükçekmece در نظر بگیرید، امروز برای عبادت باز است.

آلباتروس (Albatros)

منطقه آلباتروس، که می توانید آن را برای شنا در منطقه Büyükçekmece استانبول انتخاب کنید. این مکان محبوبی است که با ساحل و دریای آرامش می توانید تعطیلات روزانه خود را در شهر داشته باشید. آلباتروس که می توانید آن را برای پیاده روی در ساحل، تماشای غروب خورشید، گذراندن وقت مطابق با لذت خود، غذا خوردن در کافه ها و رستوران های اطراف یا شنا انتخاب کنید، نیز بسیار معروف است.

در آلباتروس که فضایی دلپذیر با فضای سبز وسیع و مسیر پیاده روی دارد، می توانید خانواده هایی را نیز ببینید که در حال پیک نیک هستند یا افرادی که روی چمن ها نشسته اند و کتاب می خوانند. آلباتروس، که ساحلی بسیار چشمگیر است، یک قطار کوچک نیز دارد که به ویژه در هوای خوب به خدمت می آید. زمانی که در ساحل آلباتروس هستید، می توانید از این مینی قطار برای سفری دلپذیر نیز استفاده کنید.

وقتی به ساحل آلباتروس در Büyükçekmece می آیید، حتما باید در یکی از شیرینی فروشی های معروف خام بنشینید و این شیرینی خوشمزه را بچشید. این منطقه همچنین خانه بسیاری از کافه ها، رستوران ها و کیوسک ها در امتداد ساحل است.در مکان های واقع در ساحل آلباتروس، برنامه های موسیقی زنده نیز با گرم شدن هوا ارائه می شود. ورود به ساحل آلباتروس که یکی از زیبایی های طبیعی در Büyükçekmece است، رایگان است.

ساحل Buyukcekmece

ساحل Büyükçekmece یکی از سواحلی است که می توانید برای لذت بردن از دریای مرمره در سفر استانبول خود انتخاب کنید. یک ساحل عمومی وجود دارد که می توانید در آن شنا کنید و سواحل خصوصی در ساحل Büyükçekmece، که در خیابان Kordonboyu در منطقه است، وجود دارد. ورود به ساحل عمومی در اینجا رایگان است و هزینه ورودی به سواحل خصوصی به طور متوسط ​​30-50 لیر است. ساحل Büyükçekmece در لیست مکان های دیدنی در منطقه برجسته است.

موزه لباس های جهانی (Dünya Kostümleri Müzesi)

موزه لباس جهانی استانبول، که نسخه های اصلی بیش از 500 لباس از ترکیه و بسیاری از کشورهای مختلف جهان در آن به نمایش گذاشته شده است، در معمار سینان محلسی واقع شده است. این موزه خانه لباس هایی از تمدن های مختلف در سراسر جهان است.این موزه که می توانید از ساعت 08:30 تا 17:00 به جز روزهای پنجشنبه و یکشنبه از آن بازدید کنید. لباس های ترکی و جهانی را به نمایش می گذارد. برای بازدید از موزه لباس های جهانی که در یک ساختمان تاریخی قرار دارد هزینه ای دریافت نمی شود. این موزه یکی از مکان هایی است که باید در Büyükçekmece ببینید.

Mimar Sinan Yat Limanı

بندرگاه قایق بادبانی Mimar Sinan یکی دیگر از اسکله های تفریحی محبوب است که در مرزهای استانبول واقع شده است و در خیابان Iskele در Mimar Sinan Mahallesi در منطقه Büyükçekmece واقع شده است.هنگامی که به بندرگاه قایق بادبانی Mimar Sinan رسیدید، که پس از افزایش ظرفیت قایق‌های تفریحی به 800 قایق، منطقه بسیار بزرگی را پوشش می‌دهد، می‌توانید قایق‌های تفریحی را از دور مشاهده کنید یا در صورت تمایل می‌توانید یک قایق تفریحی اجاره کنید و به یک تور دریایی بروید.

خیابان کوردونبویو (Kordonboyu Caddesi)

خیابان کوردونبویو، یکی از مناطق توریستی منطقه بویوکچکمجه استانبول. این شهر با کافه‌ها، رستوران‌های ماهی، باغ‌های چای و کافی‌شاپ‌هایی که در کنار ساحل ردیف شده‌اند، یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید در تمام ساعات روز در آن بنشینید، با منظره دریا غذا بخورید و بنوشید و زمانی را مطابق با ذهن خود سپری کنید. ساحل Kordonboyu، که در آن مسیر طولانی پیاده روی و تفرجگاه وجود دارد، یادآور یک استراحتگاه آرام برای تعطیلات است، به خصوص در هوای خوب. کوردون بویو با منظره دریا و هوای پاک یکی از مقاصد دیدنی بویوکچکمجه است.

جاده ساحلی معمار سینان (Mimar Sinan Sahil Yolu)

ساحل میمار سینان، واقع در Mimar Sinan Mahallesi در منطقه Büyükçekmece، یکی از مناطق گردشگری این منطقه است. می توانید در سفر به Büyükçekmece یک جاده ساحلی با منظره دریای مرمره را انتخاب کنید تا کمی نفس بکشید یا بنا به لذت خود وقت بگذرانید.این منطقه که در سال های گذشته پس از هماهنگی های زمینی و کارهای سبزسازی بازسازی شد، یکی از مکان هایی است که مردم محلی بویوکچکمجه با مناطق گردشی و پیاده روی خود از آن بازدید می کنند. بسیاری از رویدادها در ماه های تابستان نیز در اینجا برگزار می شود. یک بازار شبانه نیز در ساحل معمار سینان راه اندازی شده است که پنج کیلومتر طول دارد و یکی از مکان های دیدنی بویوکچکمجه است.

کاروانسرا (Büyükçekmece Kervansarayı)

کاروانسرای Büyükçekmece که به عنوان اقامتگاه در یک جاده گذری در شهر استانبول در زمان سلیمان باشکوه ساخته شده است به عنوان Kurşunlu Han نیز شناخته می شود. Kurşunlu Han، واقع در نزدیکی دریاچه Büyükçekmece، بین سال‌های 1985 و 1987 بازسازی شد و بر خلاف اهمیت تاریخی، اکنون به عنوان یک منطقه فعالیت استفاده می‌شود. عرض کاروانسرا که 48 متر طول دارد به طور متوسط ​​22 متر است.

در طول دوره رویدادهای فرهنگی و هنری مختلف که توسط شهرداری بویوکچکمجه برگزار می شود، می توانید از کاروانسرا و فضای داخلی آن دیدن کنید و آن بافت تاریخی را نیز احساس کنید. کاروانسرایی که در بین مکان های دیدنی بویوکچکمجه برجسته است، رایگان است.

پل باشکوه سلیمان (Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü)

پل سلیمان باشکوه ، یکی از سازه های تاریخی بویوکچکمجه ، در مسیری ساخته شده است که استانبول را به اروپا متصل می کند. این پل بین دریاچه Büyükçekmece و دریای مرمره قرار دارد.این پل که به دستور سلیمان بزرگ در سال 1566 شروع به ساخت کرد، در سال 1567 توسط دوم ساخته شد. برای استفاده در دوره سلیم افتتاح شد. این پل توسط معمار سینان ساخته شده است. مسجد سوکولو مهمت پاشا، کورشونلو هان و فواره I. سلیمان واقع در ورودی، از جمله مکان هایی هستند که در بازدید از پل باید دید.

پل سلیمانی که 636 متر طول و 7.17 متر عرض دارد از 4 بخش و 28 طاق تشکیل شده است.طبق مطالعات انجام شده بر روی آن، این پل که در ساخت آن از 40 هزار متر مکعب سنگ استفاده شده است، در اواخر قرن نوزدهم مورد مرمت قرار گرفت.بازدید از پل باشکوه سلیمان که یکی از مکان های دیدنی بویوکچکمجه و یکی از سازه های نمادین منطقه است، رایگان است.

چشمه سلیمان باشکوه (Kanuni Sultan Süleyman Çeşmesi)

چشمه سلیمان باشکوه که یکی از بناهای تاریخی مهم بویوکچکمجه است، در انتهای شرقی پل باشکوه سلیمان منطقه قرار دارد.این فواره در سال 1566 توسط سلیمان بزرگ ساخته شد. در این فواره که توسط معمار سینان ساخته شده، نقوش ریز دوزی دیده می شود.مسجد سوکولو مهمت پاشا درست در کنار فواره ای قرار دارد که با سه بال سنگی به سبک کلاسیک ساخته شده است. فواره سلیمان باشکوه که می توانید در تهیه راهنمای سفر به آن توجه کنید و همچنین با معماری کلاسیک فواره عثمانی ساخته شده است، امروزه نیز به طور فعال مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.