منطقه آوجیلار
جولای 10, 2022
Büyükçekmece
منطقه بویوک چکمجه
جولای 10, 2022

منطقه کوچوک چکمجه از ناحیه‌های قسمت اروپایی استانبول که در استان استانبول از ناحیه مرمره قرار گرفته‌است. طبق آخرین سرشماری به سال ۲۰۱۲ میلادی این ناحیه ۷۲۱٬۹۱۱ نفر جمعیت دارد.جاذبه های Kucukcekmece منطقه Küçükçekmece، یک سکونتگاه قدیمی و تاریخی در استانبول، یکی از مناطقی است که باید از این شهر دیدن کرد که در فاصله کوتاهی از مرکز شهر قرار دارد.

منطقه کوچوک چکمجه

شهر باستانی Bathonea که با خرابه های تاریخی خود جلب توجه می کند، دریاچه Küçükçekmece که به عنوان یک فرار از شهر نشان داده می شود، موزه خودروهای کلاسیک Mehmet Arsay که برای علاقه مندان به خودروهای کلاسیک جذاب است، غارهای Yarımburgaz که میزبان فیلم های Yeşilçam است، بازارهای محله زیبا، بازارهای فروش و مراکز خرید همگی در Küçükçekmece هستند.

مرکز خرید آرنا پارک (Arenapark AVM)

مرکز خرید ArenaPark در Halkalı Atakent واقع شده است، 110 فروشگاه و یک سینمای زیبا با 10 صفحه وجود دارد. این مرکز خرید متشکل از سه طبقه با معماری نیمه باز خود فضای خرید متفاوتی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. منطقه سینما که توسط سایت سینماها اداره می شود، با زیرساخت های تکنولوژیکی و فضای جادار خود جلب توجه می کند. ArenaPark که بزرگترین سالن سینما را در منطقه خود دارد، امکان تماشای فیلم ها را با قیمتی مقرون به صرفه فراهم می کند.دو طبقه از ArenaPark مراکز خرید و نشیمن و یک طبقه آن پارکینگ است. مرکز خرید و زندگی ArenaPark که در فاصله چند قدمی ساکنان Küçükçekmece Atakent قرار دارد، هفت روز هفته از ساعت 10:00 تا 22:00 خدمات ارائه می دهد.

Arena Park AVM واقع در منطقه Atakent در منطقه Kuçukçekmece، هر روز هفته از ساعت 10:00 تا 22:00 خدمات ارائه می دهد. در مرکز خرید که فروشگاه های پوشاک، فروشگاه های لوازم جانبی و دکوراسیون، رستوران ها و کافه ها و سینما وجود دارد، فعالیت های مختلفی نیز برای کودکان و بزرگسالان برگزار می شود.

مرکز خرید آرمونی پارک (ArmoniPark AVM /Outlet)

مرکز آرمونی پارک اوت لت درهای خود را در صفاکوی با ادعای “پرسودترین مرکز خرید استانبول” افتتاح کرد. مرکز خرید که با ساختار معماری خود ساختاری وسیع دارد، یکی از مراکز خرید ترجیحی است. آرمونی پارک با 95 فروشگاه در فضای بسته به مساحت 71 هزار متر مربع شامل برندهای مطرح داخلی و خارجی می باشد. پارک آرمونی که در وسط مناطق باکرکوی، کوچوکچکمجه و ایکیتلی قرار دارد، ماهانه 1200000 نفر از آن بازدید می کنند. مرکز خرید آرمونی پارک اوت لت با ارائه خدمات در خیابان هالکالی در منطقه کوچوکچکمجه با سینما، مغازه ها، رستوران ها و کافه هایش، مرکز خریدی است که می توانید برای بازدید و خرید در کوچوکچمجه انتخاب کنید. گزینه پنجشنبه بازار نیز وجود دارد که در روزهای پنج شنبه تخفیف اضافی ارائه می دهد. در مرکز اوت لت پارک آرمونی که دسترسی آسان به پوشاک، لوازم جانبی، سوغاتی، کالاهای خانگی، کالاهای الکترونیکی و بسیاری دیگر از محصولات مورد نظر شما را فراهم می کند، محصولات فصل قدیمی برندهای داخلی و خارجی با قیمت های مقرون به صرفه برای فروش عرضه می شوند. در مرکز خرید امکاناتی مانند سینما و زمین بازی کودکان نیز وجود دارد.

غار یارمبورگاز (Yarımburgaz Mağarası)

غار یاریمبورگاز که گفته می شود قدیمی ترین سکونتگاه ترکیه است، توریستی ترین مکان منطقه کوچوکچکمجه است. این غار در Güvercintepe Mahallesi در منطقه واقع شده است و در اوایل دهه 2000 به جایگاه باستان شناسی-طبیعی درجه 1 تبدیل شد. غار یاریمبورگاز با غار پایینی 500 متری و غار بالایی 52 متری دارای دو ورودی متفاوت است. غار Yarimburgaz که به روستای Altinşehir در Küçükçekmecede متصل است، در ارتفاع حدود 15 متری از دریا قرار دارد. از طراحی داخلی غار می توان فهمید که در گذشته از آن به عنوان کلیسا استفاده می شده است.

دریاچه Kucukcekmece

دریاچه Küçükçekmece محبوب ترین منطقه گردشگری این منطقه است. این دریاچه با مناطق پیک نیک، مناطق تفریحی، مسیرهای آهسته دویدن و پیاده روی، که توجه زیادی را از سوی مردم کوچوکچکمجه به ویژه در هوای خوب به خود جلب می کند، فرصتی برای دور شدن از شهر در داخل شهر فراهم می کند. وقتی به استانبول می‌آیید، اگر می‌خواهید از هیاهوی شهر دور شوید و اوقات خوشی را در یک محیط طبیعی سپری کنید، می‌توانید به دریاچه کوچوکچکمجه بیایید. همچنین مناطق مختلف پیک نیک و باربیکیو در اطراف دریاچه برای خانواده ها و گروه ها وجود دارد.

فرهنگسرای صفاکوی (Sefaköy Kültür Merkezi)

مرکز فرهنگی سفاکوی یک مرکز فرهنگی است که برای ارائه فعالیت ها و آموزش های مشابه به جوانان ایجاد شده است. آموزش ها در فرهنگسرا که در آن دوره های آموزشی در هر زمینه وجود دارد به صورت رایگان ارائه می شود. کارآموزانی که در مرکز فرهنگی سفاکوی تحصیل می کنند آثار خود را به نمایش می گذارند. علاوه بر این، جوانانی که آموزش تئاتر می بینند، در پایان آموزش، نمایش تئاتر نیز اجرا می کنند. حمل و نقل عمومی به مرکز فرهنگی سفاکوی از طریق خط اتوبوسرانی 98 ارائه می شود. کسانی که می خواهند با استفاده از Marmaray، مترو یا کشتی به آنجا برسند، باید با استفاده از خط اتوبوس 98I جابجا شوند.

موزه ماشین کلاسیک مهمت آرسای (Mehmet Arsay Klasik Otomobil Müzesi)

موزه خودروهای کلاسیک Mehmet Arsay که به عنوان موزه فناوری در استانبول عمل می کند، در منطقه آتاتورک در منطقه کوچوکچکمجه واقع شده است. شنبه و یکشنبه می توانید از ساعت 10:00 تا 17:00 از موزه دیدن کنید. ماشین‌های کلاسیک جمع‌آوری‌شده توسط جمع‌آورنده ماشین، Mehmet Arsay به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه به ویژه از سوی طرفداران خودروهای کلاسیک بسیار مورد توجه است. پس از مرگ آرسای، ورودی موزه که پسرش همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد، هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.

Bathonea Antik Kenti 

شهر باستانی Bathonea که  در مرزهای منطقه Küçükçekmece و Avcılar واقع شده است، سکونتگاهی است که به دوران باستان باز می گردد.در حفاری های انجام شده در اینجا، دو مجسمه مربوط به 1800 سال قبل از میلاد در این منطقه یافت شد.  علاوه بر این، مطالعات انجام شده در اینجا نیز نشان می دهد که زندگی در اینجا به 2000 سال قبل از میلاد برمی گردد و هزار سال پیش جراحی مغز در اینجا انجام شده است. شهر باستانی Bathonea که از نظر تاریخی بسیار مهم است. این یکی از مکان هایی است که مخصوصاً علاقه مندان باستان شناسی در بازدید از کوچوکچکمجه باید از آن بازدید کنند.

Halkalı Çamlık Piknik Alanı

منطقه پیک نیک Halkalı Çamlik در منطقه Halkalı در منطقه Küçükçekmece واقع شده است و در کنار دانشگاه Sabahattin Zaim استانبول قرار دارد. منطقه پیک نیک Halkalı Çamlik، یکی از مناطق محبوب پیک نیک منطقه، در مساحتی بالغ بر 26 هزار متر مربع ساخته شده است. همچنین زمین های بازی برای کودکان در منطقه پیک نیک وجود دارد که در آن مناطق جنگلی فراوان، مسیرهای پیاده روی و آهسته دویدن، مناطق دوچرخه سواری و مناطق باربیکیو وجود دارد. پس از اضافه شدن فواره ها و شترها پس از کارهای بازسازی در منطقه پیک نیک Halkalı Çamlık، پیک نیک در اینجا بسیار راحت تر شده است. برای ورود به منطقه پیک نیک هزینه ای دریافت نمی شود.

بازارهای Kucukcekmece 

منطقه کوچوکچکمجه بزرگترین بازارهای شهر را در خود جای داده است.بازارهای ایجاد شده در روزهای دوشنبه؛ بازار اینونو، بازار کاناریا محلسی، بازار سوغوتلوچمه، بازار بزیرگان باغچه. بازارهای راه اندازی در روزهای سه شنبه؛ بازار Ikitelli بازار Yesilova است. بازارهای ایجاد شده در روزهای چهارشنبه؛ بازار توفیک بی، بازار هالکالی، بازار یاریمبورگاز. بازارهای ایجاد شده در روزهای پنجشنبه؛ بازار گلتپه بازار ایکیتلی است. علاوه بر این؛ مجموعه بازار سلطان مورات که یک بازار سرپوشیده است که در یک منطقه بسیار بزرگ ساخته شده است، همچنین بزرگترین بازار منطقه است. علاوه بر صدها غرفه بازار در آن، اینجا; مکان های استراحت و دیدنی، زمین های ورزشی، زمین های بازی، استخر زینتی، کافه و مسجد وجود دارد. مجموعه بازار سلطان مورات که به عنوان یک بازار سه طبقه عمل می کند، در روزهای خاصی از هفته به عنوان بازار فعالیت می کند.

خانه آتاتورک (Atatürk Evi)

خانه آتاتورک که از سال 2000 مورد استفاده قرار گرفته است، به عنوان کپی دقیق خانه ای که مصطفی کمال آتاتورک در تسالونیکی در آن متولد شد، ساخته شد. خانه آتاتورک در حدود 11 کیلومتری مرکز شهر کوچوکچکمجه قرار دارد.

عمارت دریایی آتاتورک (Atatürk Deniz Köşkü)

این عمارت که به نام مصطفی کمال آتاتورک در منطقه شنلیک کوی باکرکوی ساخته شده است ، با معماری ساده و موقعیتی که با یک اسکله به ساحل متصل است، جلب توجه می کند. عمارت دریایی آتاتورک در حدود 7 کیلومتری مرکز شهر کوچوکچکمجه واقع شده است.

میدان آزادی و میدان جمهوری (Özgürlük Meydanı ve Cumhuriyet Meydanı)

میدان آزادی و میدان جمهوریت که محبوب ترین نقاط باکرکوی هستند، همیشه مملو از مراکز خرید، مغازه ها، رستوران ها و باغ های چای هستند. میدان آزادی و جمهوری تقریباً در 10 کیلومتری مرکز منطقه کوچوکچکمجه قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.