Çatalca
منطقه چاتالجا
جولای 11, 2022
منطقه زیتین بورنو
جولای 12, 2022
bakırköy

منطقه باکرکوی از ناحیه‌های قسمت اروپایی استانبول که در استان استانبول از ناحیه مرمره قرار گرفته‌است. طبق آخرین سرشماری به سال ۲۰۱۲ میلادی این ناحیه ۲۲۱٬۳۳۶ نفر جمعیت دارد. منطقه باکرکوی، یکی از مناطق مسکونی قدیمی استانبول، یکی از مکان هایی است که وقتی به این شهر می آیید، باید از آن دیدن کنید، ببینید و کاوش کنید.

منطقه باکرکوی

قدیمی ترین هیپودروم ترکیه، مرکز و موزه معروف بیماری های روانی و عصبی در ترکیه، میدان معروف آزادی، خیابان شلوغ اینجرلی، محله عثمانیه پر از مغازه برای بازدید، آتاکوی با مارینا ، یشیلکوی و فلوریا با ساحلش، به طور خلاصه باکرکوی . تعداد مکان هایی که باید بازدید کنید بسیار زیاد است. علاوه بر اینها، باکرکوی یکی از اولین مکان هایی است که هنگام بازدید از مکان ها به ذهن متبادر می شود. همچنین امکانات اجتماعی فلوریا، آکواریوم استانبول، مقبره زهورات بابا، آب انبار Fildamı، موزه نیروی هوایی استانبول، کلیسای ارمنی Surp Asdvadzadzin و Hippodrome Veliefendi وجود دارد.

باکرکوی یک منطقه زندگی، فرهنگ و تجارت است که در سمت اروپایی استانبول واقع شده است، اما همچنین با مناطقی مانند یشیلکوی و آتاکوی یکی از مناطق ارزشمند استانبول است. باکرکوی که تاریخ آن به دوره بیزانس می رسد در آن زمان به نام هبدومون شناخته می شود

مرکز خرید Airport AVM

فرودگاه مال در مرکز مناطق مسکونی مانند باکرکوی، یشیل‌کوی، یشیلیورت، فلوریا، آتاکوی و در محل E5 که مراکز تجاری زیادی مانند فرودگاه آتاتورک، مرکز تجارت جهانی و CNR در آن قرار دارند، قرار دارد. پارکینگ سرپوشیده و روباز وجود دارد. یک پیست روی یخ در وسط مرکز خرید وجود دارد. سینما مرکز خرید فرودگاه یکی از محبوب ترین سینماهای اطراف است. مرکز خرید فرودگاه اوت لت که محل ملاقات اهالی و جوانان باکرکوی و آتاکوی است از 6 طبقه و 2 برج مراقبت تشکیل شده است. مرکز خرید که با معماری بزرگ و روشن خود که تداعی کننده فرودگاه و برج‌های کنترل است، توجه را به خود جلب می‌کند. این یک سوپر مارکت دارد که در آن می توانید همه چیز مورد نیاز خود را از لوازم باغ گرفته تا کالاهای سفید پیدا کنید.

مرکز خرید Aqua Florya AVM

مرکز خرید آکوا فلوریا با کافه ها و رستوران هایش با منظره دریا بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند و همچنین شامل بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان، آکواریوم استانبول است. پارکینگ سرپوشیده آکوا فلوریا مال، آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 900 نفر، 11 سالن سینما، 52 هزار متر مربع چشم انداز و محوطه پیاده روی، مناطق نمایشگاهی و مناطق فرهنگی، یک میدان بزرگ به مساحت 13000 متر مربع، بازار باز و انتخاب گسترده ای از برندها. این یک مرکز خرید منحصر به فرد در فلوریدا است. هتل 5 ستاره فلوریا کراون پلازا استانبول هتل فلوریا و آکواریوم کاشیبیاز در چند قدمی مرکز خرید آکوا فلوریا هستند.

مرکز خرید Ataköy APlus AVM

Ataköy APlus AVM با فروشگاه های منحصر به فرد خود با سبد مشتریان APlus و شلوغ نبودن به دلیل موقعیت مکانی، مرکز خرید مورد علاقه کسانی است که به دنبال آرامش هستند. A Plus AVM با 140 فروشگاه خدمات ارائه می دهد. 2266 متر² مساحت و امکانات ورزشی مکفیت، 2500 متر² Migros 2M با منطقه فروش، 1100 متر مربع Beymen، Boyner Sports، Benetton، Calvin Klein، Damat Tween، Desa، İpekyol، Hotiç، Lacoste، MAC، Mango، Marks & Spencer، Mothercare، Network، Roman، US Polo، Samsonite، Midpoint، Big Chef’s، Namlı Gourmet، Tchibo از جمله برندهای اصلی مرکز خرید Vakko هستند. پارکینگ سرپوشیده و سرویس نوکر در دسترس…

مرکز خرید Capacity AVM

مرکز خرید ظرفیت، بزرگترین مرکز خرید باکرکوی، با ترکیب برند قوی و معماری منحصربه‌فرد، محبوب‌ترین مرکز خرید باکرکوی است. مرکز خرید ظرفیت نیز به میدان باکرکوی بسیار نزدیک است. Capacity Avm که دارای 200 فروشگاه است، با پارکینگ 2500 وسیله نقلیه، فضای بسته 133 هزار متر مربع و سینما با 9 سالن و 1500 صندلی مکانی محبوب در باکرکوی است. Capacity Avm که جایگاه مهمی در بین مراکز خرید استانبول دارد، با داشتن رستوران‌ها و کافه‌های زنجیره‌ای محبوب مانند شکلات و میدپوینت، یک مرکز خرید ترجیحی با ویژگی باز بودن تا ساعت 02:00 شب است.

مرکز خرید Carousel AVM

مرکز خرید Carousel یکی از مراکز خرید پیشرو و جا افتاده استانبول با چهره ای پویا و مدرن منتظر شماست! Carousel Mall نام خود را از چرخ و فلک در مرکز مرکز خرید گرفته است. چرخ فلک از سقف تا کف، از سیستم مکانیکی الکتریکی تا نورپردازی، از نرده های دهلیز تا پوشش ستون ها، تا محوطه سازی استخر و باغ، با پروژه بازسازی که در سال 1394 آغاز شده است، به طور کامل بازسازی شده است. آسانسورها، پله برقی ها با جدیدترین تکنولوژی نوسازی شده و به یک ساختمان هوشمند تبدیل شده اند. با فروشگاه های خود با مارک های معروف جهانی، مد; لحظات خوشمزه شما با فست فود، کافه ها و رستوران ها؛ سرگرمی با چرخ فلک، زمین های بازی و سالن های سینما. مرکز خرید Carousel که با سیستم صوتی خود که از سر و صدا جلوگیری می کند لذت راحتی را فراهم می کند، در فاصله چند قدمی میدان باکرکوی قرار دارد.

مرکز خرید Flyinn AVM

فلاین مال درست در کنار فرودگاه فلوریا آتاتورک قرار دارد و فرود و خروج هواپیماها را می توان به وضوح دنبال کرد. فلایین مال، که در سال 2003 به بهره برداری رسید، یک مرکز خرید بوتیک است که موقعیت مکانی خود را ارائه می دهد.

مرکز خرید Galleria Ataköy AVM

گالریا مال، اولین مرکز خرید بزرگ ترکیه، سال ها با میزبانی از بازدیدکنندگان از هر گوشه استانبول، توسعه مراکز خرید و عادات مصرف کنندگان در ترکیه را رهبری کرده است.

مرکز خرید Marmara Forum AVM

در مرکز خرید مارمارا فروم نزدیک به 350 برند وجود دارد.مارمارا فروم با 13 هزار متر مربع بولینگ، سینما و زمین بازی کودکان، سینمای با بیشترین تعداد سالن در ترکیه را با Cinemaximum ارائه می دهد که در مجموع دارای 16 سالن سینما با احتساب سالن های سینما می باشد. با صفحه نمایش REAL D. حاوی آن است.

تسهیلات اجتماعی فلوریا (Florya Sosyal Tesisleri)

امکانات اجتماعی فلوریا واقع در باکرکوی با چشم انداز زیبای خود یکی از مکان هایی است که ارزش دیدن را دارد. به عنوان آدرس محیط های فردی یا شلوغ همراه با غذاهای خوشمزه ترجیح داده می شود. تسهیلات اجتماعی که توسط شهرداری متروپولیتن استانبول ارائه می شود نیز به دلیل قیمت مناسب ترجیح داده می شوند. این مکانی است که از نظر ویژگی های داخلی و خارجی مورد قدردانی قرار می گیرد. ممکن است لازم باشد برای صرف صبحانه در مکان هایی با منظره دریا، زود به ملک بروید. فلوریا که یکی از مکان‌های دیدنی باکرکوی است، با هتل‌های مجلل اطراف خود فرصت‌های زیادی را از نظر اقامت در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد.

حمل و نقل به امکانات اجتماعی فلوریا با اتوبوس و متروبوس ارائه می شود. کسانی که با متروبوس وارد می‌شوند باید بعد از توقف فلوریا با مینی‌بوس یا تاکسی جابه‌جا شوند. برای کسانی که با اتوبوس وارد می شوند، خطوط BN1، BN2 و BN3 حمل و نقل را از جاده ساحلی فراهم می کنند. 73T، 73Y و 73F نیز خطوط اتوبوسرانی هستند که می توان از آنها برای دسترسی به امکانات اجتماعی استفاده کرد.

آکواریوم استانبول (İstanbul Akvaryum)

آکواریوم استانبول که در خیابان فلوریا در منطقه باکرکوی واقع شده است، از سال 2011 در خدمت است.  آکواریوم استانبول بین ساعت 10:00 تا 20:00 خدمت رسانی می کند . فعالیت های زیادی وجود دارد که می توانید برای کاوش در ته دریا و گذراندن اوقات خوشی در باکرکوی انتخاب کنید. در آکواریوم استانبول یکی از بهترین آکواریوم های بزرگ استانبول; این یک آکواریوم بزرگ با انواع موجودات دریایی است که در دریاهای مختلف یافت می شود.

به عنوان عضو انجمن جهانی باغ وحش ها، آکواریوم شامل 16 تم مختلف است. این منطقه که یکی از خاص ترین آکواریوم های غول پیکر را در داخل مرزهای ترکیه دارد، در مکانی است که به راحتی می توانید به همراه فرزندانتان از آن دیدن کنید. هنگامی که مکان هایی را برای بازدید در باکرکوی در نظر می گیرید، برای سفرها و فعالیت های خانوادگی ایده آل است. از آکواریوم استانبول دیدن کنید، جایی که می توانید شاهد زندگی زیر دریا باشید. برای گروه سنی 0 تا 2 سال رایگان است. قیمت بلیط برای بزرگسالان به طور متوسط ​​75 لیر است.  قیمت بلیط برای دانش آموزان 2 تا 12 ساله، دانش آموزان، معلمان، معلولان و افراد بالای 65 سال به طور متوسط ​​55 لیر لیر است.

میدان مسابقه Veliefendi Hipodromu

هیپودروم Veliefendi که قدیمی ترین هیپودروم ترکیه در منطقه باکرکوی است، یکی از مکان هایی است که گردشگران داخلی و خارجی در باکرکوی برای تماشای مسابقات اسب دوانی از آن دیدن می کنند. در این زمینه، باکرکوی یک مکان بسیار مهم برای خط استانبول است و همچنین در میان مکان های تاریخی نشان داده شده است.

پیست اتومبیل رانی Veliefendi که در دهه 1920 طراحی شده و ظرفیت میزبانی بیش از 7500 تماشاگر را دارد، هر ساله میزبان مسابقات Gazi نیز می باشد. این هیپودروم که مکان کاملاً متفاوتی برای ترکیه و استانبول دارد، برای تاریخ باکرکوی نیز بسیار ارزشمند است. این هیپودروم که یکی از مکان‌هایی است که باید در تورهایی که تحت رهبری راهنمای سفر انجام می‌شود، بدون شناخت استانبول، از جمله مناطقی است که باید در لیست  مکان‌های دیدنی باکرکوی شما قرار گیرد. برای هیپودروم Veliefendi هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

جنگل فلوریا آتاتورک (Florya Atatürk Ormanı)

این یکی از ایستگاه هایی است که استانبولی ها برای نفس کشیدن در تعطیلات آخر هفته ترجیح می دهند. گفته می شود که جنگل آتاتورک که آتاتورک یک سال قبل از مرگش ساخته بود، برای محافظت از منطقه در برابر بلایای طبیعی مختلف ساخته شده است. برای ورود به جنگل هیچ هزینه ای دریافت نمی کنید که می توانید آن را برای گرفتن اکسیژن، پیاده روی، دویدن و گذراندن اوقات خوش انتخاب کنید. جنگل آتاتورک به تمام معنا مکان بسیار خاصی است و از جمله مکان هایی است که باید در برنامه ریزی مکان های دیدنی باکرکوی گنجانده شود. موقعیت این جنگل برای منطقه باکرکوی که یکی از سکونتگاه های ممتاز استانبول است، بسیار ارزشمند است، به خصوص وقتی مکان های تاریخی در نظر گرفته شود. اگر با وسیله نقلیه شخصی می آیید، جنگل پارکینگ ندارد. می توانید ماشین خود را به İspark واقع در همان نزدیکی بدهید.

اگر حمل و نقل عمومی را به جای وسیله نقلیه ترجیح می دهید؛ می توانید خطوط اتوبوس IETT 73T و 73F را انتخاب کنید. جنگل فلوریا آتاتورک در جاده Basınköy قرار دارد. کسانی که می خواهند در تعطیلات آخر هفته اوقات خوشی را با خانواده داشته باشند و کسانی که می خواهند دوچرخه سواری در طبیعت را تجربه کنند، می توانند با آمدن به جنگل فلوریا آتاتورک که نوید اکسیژن فراوان و فضایی آرام در میان درختان است، روند خوشایندی را پشت سر بگذارند. . در اینجا کباب کردن ممنوع است. اگر می خواهید غذا بخورید، می توانید مکان جنگل را انتخاب کنید. میزهای پیک نیک نیز برای کسانی که می خواهند در اینجا پیک نیک داشته باشند وجود دارد.

بازار یشیلکوی (Yeşilköy Pazarı)

وقتی صحبت از مکان‌های دیدنی و کارهایی که باید در باکرکوی انجام شود به میان می‌آید، بازارهای لذت‌بخشی که در بخش‌های مختلف منطقه برپا شده‌اند را نباید نادیده گرفت.  بازار Yeşilköy که عموما برای خرید لباس ترجیح داده می شود، بازاری ارزان، رنگارنگ و نسبتا بزرگ است. با توجه به مکان های دیدنی در محدوده باکرکوی، این بازار یکی از مکان های ایده آلی است که می توان در آن خریدهای زیبایی انجام داد. این مکان به عنوان یک مکان معتبر نشان داده شده است که می تواند به ویژه به جای مراکز خرید ترجیح داده شود. با استفاده از مینی‌بوس‌ها و مینی‌بوس‌ها از میدان باکرکوی، می‌توانید به راحتی به بازار Yeşilköy برسید که طیف وسیعی از محصولات از پوشاک گرفته تا منسوجات خانگی، از لوازم جانبی گرفته تا لوازم آرایشی و حتی کالاهای الکترونیکی را ارائه می‌دهد. اگر می خواهید در سفر به استانبول محصولات ارزان و باکیفیت خرید کنید، می توانید بازار Yeşilköy را انتخاب کنید که به بازار جامعه عالی نیز معروف است.

پارک گیاه شناسی باکرکوی (Bakırköy Botanik Parkı)

پارک گیاه شناسی باکرکوی که بسیار نزدیک به İncirli Caddesi در باکرکوی قرار دارد، یک پارک بسیار جالب و زیبا با باغ های موضوعی فراوان و درختان متنوع است. در پارکی که می توانید شاهد وجود حیات اکولوژیکی باشید. همچنین حوضچه های طبیعی، استخرهای زینتی، مناطق تفریحی، استخرها، تراس های تماشا، امکانات اجتماعی و مناطق پارک نیز وجود دارد. در حوض داخل؛ می توانید تماشای حیوانات و ماهی های مختلف را تجربه کنید. با توجه به مکان های دیدنی در مرزهای باکرکوی، این پارک گیاه شناسی یکی از مناطقی است که می توانید روز خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

پارک گیاه شناسی باکرکوی که به ویژه مورد توجه خانواده های دارای فرزند قرار می گیرد، شامل مرتفع ترین برج های زمین بازی کشور نیز می شود. همچنین تم های جالبی برای کودکان در پارک وجود دارد که می توانید نیم روز را در آن بگذرانید و در باکرکوی به تفریح ​​بپردازید. دسترسی به پارک گیاه شناسی باکرکوی بسیار آسان است. اگر از سمت آناتولی می آیید، پس از پیاده شدن در ایستگاه متروبوس İncirli، می توانید پس از یک مسیر پیاده روی کوتاه به پارک برسید. برای ورود به پارک هزینه ای دریافت نمی شود.

میدان آزادی (Özgürlük Meydanı

میدان آزادی باکرکوی که بین خیابان معروف Ebuzziya و خیابان Incirli واقع شده است، مرکز منطقه باکرکوی محسوب می شود. این میدان که در آن رستوران‌ها، کافه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مغازه‌های داخلی و خارجی، بوتیک‌ها، مغازه‌های لوازم جانبی و بسیاری دیگر وجود دارد، به میدان جمهوریت نیز معروف است. میدان آزادی که میدان بسیار شلوغی است، به خصوص در تعطیلات آخر هفته، محل ملاقات مردم محلی باکرکوی نیز می باشد. همچنین می توانید از هتل های اطراف میدان برای اقامت استفاده کنید. انتخاب این میدان نقطه شروع خوبی برای شروع کاوش در منطقه باکرکوی است که در تعطیلات استانبول از آنجا آمده اید. از اینجا می توانید به محله İncirli Caddesi یا Osmaniye بروید و با مکان های مختلفی روبرو شوید که باید در این منطقه کشف شوند. در اطراف آن ایستگاه TCDD Bakırköy، ساختمان شهرداری باکرکوی و گورستان باکرکوی وجود دارد. این میدان که در طول تاریخ شاهد رویدادهای مهم و اقدامات زیادی بوده است، در ایام خاصی از سال نیز میزبان رویدادها و کنسرت های مختلف است.

مقبره زهورت بابا (Zuhuratbaba Türbesi)

مقبره زهورات بابا مقبره شخص مهمی است که قبل از فتح استانبول آب مورد نیاز ارتش را در جنگ با بیزانسی ها تامین می کرد. قبر زهورت بابا که در ته چاه مدفون بود، در طول سالیان متمادی شروع به آشکار شدن کرد. مقبره به صورت قبر باز است.افرادی که به دنبال چاره‌ای برای مصیبت‌های خود هستند، برای دیدن قبر آن شخص تاریخی و همچنین بر اساس ایمان به زیارتگاه می‌روند. جمعه ها شلوغ ترین زمان ها برای حرم است. پارک نزدیک مکانی ایده آل برای استراحت است. علاوه بر این، بیمارستان بیماری های عصبی باکرکوی در محله ای است که مقبره در آن قرار دارد.

آرامگاه زهورات بابا که از جمله مکان هایی است که راهنمای سفر باید از آن بازدید کند ، به عنوان مکانی با ارزش معنوی بسیار بالا نشان داده شده است. علاوه بر این، با توجه به بازدید از اماکن مذهبی، کلیسای ارامنه و آب انبار Fildamı که نزدیک به منطقه هستند را می توان به مکان های دیدنی اضافه کرد.حمل و نقل به مقبره زهورات بابا با اتوبوس، مترو و مینی بوس IETT انجام می شود. برای کسانی که از سایر مناطق استانبول می آیند؛ خطوط IETT با شماره های 94، 49 و 146 وجود دارد. کسانی که وسایل حمل و نقل را از باکرکوی فراهم می کنند می توانند بعد از مترو Şirinevler سوار وسایل نقلیه شماره E57 یا وسایل نقلیه شماره 98S شوند.

موزه بیماری های روانی و عصبی (Ruh ve Sinir Hastalıkları Müzesi)

این موزه که یکی از مراکز تاریخی مرکز بیماری‌های عصبی باکرکوی در باکرکوی است که عکس‌ها، اقلام و اسناد مختلفی از گذشته‌ی چند صد ساله‌اش در آن به نمایش گذاشته شده است، از سال 2008 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.  موزه بیماری های روانی و عصبی که در آن اسناد و عکس های قدیمی بسیاری از جراحی های انجام شده در بیمارستان گرفته تا نسخه های قدیمی در آن به نمایش گذاشته شده است، به نام دکتر معروف مظهر عثمان نامگذاری شده است.

این موزه که مکان بسیار مهمی هم برای ترکیه و هم برای استانبول دارد، از جمله مکان هایی است که باید در خط استانبول باکرکوی ببینید. این موزه که به منظور انتقال تحولات تاریخی در حوزه مغز و اعصاب و روانشناسی به نسل های جدید افتتاح شده، دارای بخش های مختلفی است. موزه بیماری های عصبی، که ماجراجویی بیمارستان را از سال های تاسیس تا دهه 2000 نشان می دهد، یکی از مناطق مهم در مرزهای باکرکوی است. برای بازدید از موزه نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

گالری هنری باکرکوی (Bakırköy Sanat Galerisi)

گالری هنری باکرکوی، واقع در خیابان ابوزیا در منطقه باکرکوی، مکانی است که می توانید در سفر به باکرکوی زمانی که می خواهید یک فعالیت هنری انجام دهید، انتخاب کنید. از ساعت 11:00 تا 21:00 می توانید از گالری هنری که بسیاری از نقاشی های تاریخی و آثار هنری مهم در آن به نمایش گذاشته شده است، بازدید کنید. علاوه بر این، هتل های استانبول زیادی برای اقامت شما در منطقه ای که نمایشگاه هنری در آن قرار دارد وجود دارد. این نمایشگاه در راستای خط موزه هنر استانبول نیز جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

پارک تفریحی باکرکوی (Bakırköy Lunaparkı)

پارک تفریحی باکرکوی، واقع در منطقه عثمانیه باکرکوی، مکانی است که مردم محلی باکرکوی و مردم مناطق اطراف آن علاقه زیادی به ویژه در هوای خوب نشان می دهند. شهربازی که از مکان های دیدنی باکرکوی است و به بازار معروف باکرکوی بسیار نزدیک است، پارکی بسیار قدیمی است. با توجه به مکان‌هایی که در مرزهای استانبول و باکرکوی باید از آن دیدن کنید، این پارک هم شما را به دوران کودکی‌تان بازمی‌گرداند و هم به شما این فرصت را می‌دهد که گذشته را با لذت به یاد آورید زیرا مکانی تاریخی است. دسترسی به پارک تفریحی باکرکوی که شامل اسباب بازی هایی مانند چرخ و فلک، ماشین های سپر، قطار و گوندولا است نیز بسیار آسان است.

پارک ساحلی یشیلکوی (Yeşilköy Sahil Parkı)

Yeşilköy یکی از آرام ترین، آرام ترین و خوش آب و هواترین مناطق باکرکوی است. پارک Yeş İlk Öy Sahil با قرار گرفتن در کنار دریا یکی از مکان‌های دیدنی و دیدنی در باکرکوی است  . به خصوص اگر در هوای خوب به استانبول آمده اید، اگر می خواهید یک پیاده روی دلپذیر در ساحل داشته باشید، دوچرخه کرایه کنید، ورزش کنید، بر خلاف دریا قدم بزنید و هوای دریا را تنفس کنید، پیشنهاد می شود زمانی را در پارک ساحلی Yeşilköy بگذرانید. یشیل‌کوی یکی از پارک‌هایی است که نه تنها مردم یشیل‌کوی، بلکه همه استانبولی‌ها آن را ترجیح می‌دهند.

در پارک که مساحت بسیار زیادی را در بر می گیرد. زمین‌های ورزشی، زمین تنیس، زمین بسکتبال، زمین‌های بازی کودکان و یک مکان کرایه دوچرخه نیز وجود دارد. از این نظر، این پارک برای همه در هر سنی جذاب است. همچنین یک نقطه اجاره کلت نیز وجود دارد. از این نظر، این پارک برای همه در هر سنی جذاب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.