bakırköy
منطقه باکرکوی
جولای 12, 2022
City Center Outlet
مرکز خرید سیتی سنتر (City Center Outlet)
جولای 13, 2022

در منطقه زیتین‌بورنو مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، که می‌توانید برای یک سفر تاریخی و توریستی در سفر استانبول خود به آنجا بروید. در بخش اروپایی استانبول، در ساحل زیتین برنو در ساحل دریای مرمره، یا در پارک های واقع در مرزهای منطقه، می توانید اوقات خوشی را در کنار خانواده خود داشته باشید، با بازدید از خیابان های شلوغ و خیابان های فرعی، خرید کنید.

منطقه زیتین بورنو

از بازارهای منطقه Zeytinburnu، پانوراما دیدن کنید تا فتح استانبول را از نزدیک ببینید. می توانید به موزه تاریخ 1453 بروید، منطقه فرهنگ را در پارک فرهنگی توپکاپی کاوش کنید، صدها گیاه مختلف را از نزدیک در باغ گیاهان دارویی ببینید و از گیاهان محلی دیدن کنید. و فروشگاه های خارجی در Olivium Outlet Center. زیتین‌بورنو از ناحیه‌های قسمت اروپایی استانبول که در استان استانبول از ناحیه مرمره قرار گرفته‌است. طبق آخرین سرشماری به سال ۲۰۱۲ میلادی این ناحیه ۲۹۲٬۴۰۷ نفر جمعیت دارد.

مرکز خرید Olivium AVM

Olivium Outlet Center که از سال 2000 در Gökalp Mahallesi ناحیه Zeytinburnu فعالیت می کند، بزرگترین مرکز خرید منطقه است. در Olivium Outlet Center که می توانید محصولات اوت لت برندهای خرید را با قیمت های مقرون به صرفه خریداری کنید، رستوران ها و کافه ها، سینما و مرکز تفریحی نیز وجود دارد. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 باز است.

مرکز خرید Olivium که با فضای داخلی کاملاً نوسازی شده، آتریوم وسیعی که نور روز را به داخل می‌دهد، میدان مرکز ملاقات، کارهای محوطه‌سازی و نورپردازی مدرن نوسازی شده است، با ترکیب برند تقویت‌شده خود همچنان انتظارات بازدیدکنندگان خود را برآورده می‌کند. Olivium Outlet Mall، یکی از اولین‌های استانبول در مفهوم مرکز خرید اوت لت، اتاق کودک، سینما، منطقه بولینگ، منطقه سرگرمی کودکان، کافه‌های دارای تراس، هایپرمارکت کارفور، فروشگاه فناوری Teknosa و İpekyol، پارک براوو، مانگو، پیر کاردین، Cacharel، Altınyıldız، Beymen، Network، با فروشگاه هایی مانند İnci، Hotiç، Nine West، Nike، Adidas، Puma، Watsons، Atasun Optik، Atalar، D’s Damat، Herry، Kanz، Penti، Armagan Toys، US Polo، Mavi Jeans، خانه انگلیسی Koton، LCW، Mudo، رایگان در خدمت شماست.

مرکز خرید Zeruj Port AVM

مرکز خرید بندر زروج، اولین مرکز خرید پوشاک زنانه ترکیه … مرکز خرید بانوی اول و محافظه کار ترکیه، مرکز خرید بندر زروج. یک مرکز خرید با تحسین برانگیزترین برندهای لباس زنانه، ظروف شیشه ای و لباس بچه گانه و زیباترین کافه ها. ZEYTİNBURNU در قلب استانبول، 5 دقیقه تا مرمره، 7 دقیقه تا تونل اوراسیا، بسیار نزدیک به ساحل است. مساجد زن و مرد وجود دارد. در مرکز خرید روزی 5 بار اذان خوانده می شود. فروشگاه های Zeruj Port Mall: Mulier, İnvee, Haşema, Basic Love, alMarwah, Tekbir, Suqse, Fresh Scarfs, YkzCeylan, MMB design, dresslove, Moodbasic, Nihan, Bky Boutique, Princess Boujiteri, Elif Eser, Esra Merdoğuyaş, . İstif, Rabiaca, Ghisa, Pearly Collection, Kalyoncu Trend, elifs fashion, Selam Özkan, İpekevim, Sevgi Kütükçü, Nevra Boutique, MisCats, Qayha, Esma Kaya, Miss Aysha, Ladureipek, Elin Hişelu, Aysıkıqo انحصاری Al-Mara، Ayşegül Güneş، Meryem Merve Batu، Jorbinol، Fambella، Boutique Melike، Ferraceci، MY Mood، Dresslove، Lysa Studio، Kadriye Baştürk، Kevser Sarıoğlu، Garzia، bygülay، Eylül Alyans، Evaq. Aura Designing، Sevde Karaer، Miha، Boutique Zamane، Five Digital، Denim Offical، Armağan Giyim. Tuha Stil, Ala, Miss Sesa Özsarçam LAFF COFFEE, Modanisa, Eminos Boutique, Mariposa, Inspiration, Merve Dağlı, Melisa counte (UK Desing), Nur Kalay Collection, Sahraa, Emin Elif, O Adam Moda, Boutique Hare, MANILA, Allday, تالی، رستوران مزینا جین رسمی، پوشاک هدیه. Tuha Stil, Ala, Miss Sesa Özsarçam LAFF COFFEE, Modanisa, Eminos Boutique, Mariposa, Inspiration, Merve Dağlı, Melisa counte (UK Desing), Nur Kalay Collection, Sahraa, Emin Elif, O Adam Moda, Boutique Hare, MANILA, Allday, تالی، رستوران مزینا جین رسمی، پوشاک هدیه. Tuha Stil, Ala, Miss Sesa Özsarçam LAFF COFFEE, Modanisa, Eminos Boutique, Mariposa, Inspiration, Merve Dağlı, Melisa counte (UK Desing), Nur Kalay Collection, Sahraa, Emin Elif, O Adam Moda, Boutique Hare, MANILA, Allday, تالی، رستوران مزینا

موزه تاریخ پانوراما 1453  (Panorama 1453 Tarih Müzesi )

موزه تاریخ پانوراما 1453، واقع در مرکز افندی در منطقه زیتین برنو، در پارک فرهنگی توپکاپی، همه روزه از ساعت 08:00 تا 17:00 برای بازدیدکنندگان باز است. موزه تاریخ پانوراما 1453 که در سال 2009 پس از سه سال ساخت افتتاح شد. این موزه تحسین برانگیزی است که فتح استانبول را در سه بعدی با نقاشی پانوراما غول پیکر به تصویر می کشد. اگرچه بازدیدکنندگان وارد یک فضای بسته می شوند، اما با اثر نقاشی سه بعدی تقریباً خود را در فضایی باز احساس می کنند. اثر تصویر فتح خلق شده توسط هشت هنرمند با استفاده از ده هزار فیگور توسط مدل ها و جلوه های صوتی در اطراف پلت فرم پشتیبانی می شود. موزه تاریخ پانوراما 1453 نیز شامل؛ تابلوهای اطلاعات، محل فروش سوغات و شبیه سازی هلیکوپتر نیز وجود دارد. متوسط ​​هزینه بازدید از موزه برای بزرگسالان 7 لیر و برای دانش آموزان 3 لیره است.

باغ گیاهان دارویی زیتین برنو (Zeytinburnu Tıbbi Bitkiler Bahçesi)

باغ گیاهان دارویی زیتین برنو، واقع در منطقه مرکز افندی ناحیه زیتین برنو؛ هر روز هفته بین ساعت 09:00 تا 17:00 باز است. باغ گیاهان دارویی زیتین برنو که شامل صدها گونه مختلف گیاهی است در زمینی به مساحت 14 دقایقی احداث شده است. اینجا؛ تحت عنوان باغبانی داوطلبانه، این امکان را نیز برای شهروندان در هر سنی فراهم می کند تا در باغ خود باغبانی کنند. همچنین جشنواره طب سنتی که هر ساله برای مرکز افندی مخترع خمیر مسیر در زیتین برنو برگزار می شود، در باغ گیاهان دارویی زیتین برنو نیز برگزار می شود.

بازارهای زیتین برنو (Zeytinburnu Pazarları)

در منطقه زیتین برنو همه روزه به جز پنجشنبه ها در نقاط مختلف منطقه بازارچه های عمومی برگزار می شود. بازارهای محله روزهای دوشنبه در تلزیز، سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها در مرکز زیتین‌برنو، جمعه‌ها در سیدنظام و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در مرکز زیتین‌برنو برگزار می‌شوند. در بازارهای زیتین برنو؛ غرفه های میوه و تره بار، فروشگاه های پنیر و زیتون، پوشاک و لوازم جانبی، محصولات طبیعی روستایی، کالاهای خانگی و ظروف شیشه ای به فروش می رسد.

پارک فرهنگی توپکاپی (Topkapı Kültür Park)

پارک فرهنگی توپکاپی، واقع در منطقه ای که قبلا به عنوان ایستگاه اتوبوس خدمت می کرد. این پارک برای اهداف فرهنگی و تفریحی ساخته شده است. منطقه فرهنگی جهانی ترکی توپکاپی واقع در پارک فرهنگی توپکاپی که با امکاناتی مانند فروشگاه های مختلف، زمین های بازی کودکان، استخرهای تزئینی و حوض ها میزبان مردم زیتین برنو و بازدیدکنندگان این منطقه است، نیز یکی از مکان هایی است که در اینجا ارزش دیدن دارد. پارک فرهنگی توپکاپی که با مناطق سرسبز خود توجه زیادی را از خانواده ها به خود جلب می کند، نیازی به هزینه ورودی ندارد.

پارک گیاهان پیازدار (İBB Soğanlı Bitkiler Parkı)

پارک گیاهان پیازدار İBB واقع در منطقه Yedikule در منطقه Zeytinburnu. این پارک که به خاطر لاله‌ها و سنبل‌های رنگارنگش معروف است، پارکی است که در آن شورش واقعی رنگ‌ها تجربه می‌شود. این پارک که به خصوص در فصل لاله ها سرزنده به نظر می رسد، در فصول دیگر نیز میزبان گل های رنگارنگ است. از آنجایی که پارک İBB Bulbous Plants به خصوص در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ است، توصیه می شود ساعات اولیه روز را در روزهای هفته انتخاب کنید تا فضایی آرام تر داشته باشید.

Zeytinburnu Yeniyol

Yeniyol، واقع در Telsiz Mahallesi منطقه Zeytinburnu، یکی از مناطق مورد علاقه برای خوردن و نوشیدن در Zeytinburnu است. در خیابان، مکان‌هایی با مفهوم کنار آتش، رستوران‌های سوپ‌خوری تا صبح باز هستند، بوفه‌ها و فست‌فودهای مقرون به صرفه، مغازه‌های دونر، برنج‌فروشی‌ها، کوفته‌های خام و ترشیجات وجود دارد. Yeniyol Öz Mersin Tantuni، برنج معروف Yeniyol، Dürümcü Akın Baba، Cihan Meatballs و Kervan Saray Dürüm Evi ترجیح داده شده ترین مکان ها در Zeytinburnu Yeniyol هستند.

ایاصوفیه (Ayasofya)

ایاصوفیه که در سلطان احمد استانبول واقع شده است، بزرگترین کلیسای بیزانسی است که در این شهر ساخته شده است. این بنا که پس از دوره عثمانی به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه به عنوان موزه عمل می کند. موزه ایاصوفیه تقریباً در 10 کیلومتری مرکز شهر Zeytinburnu قرار دارد.

آب انبار Yerebatan Sarnıcı

آب انبار باسیلیکا که بین سال های 527 تا 565 ساخته شده است، بزرگترین آب انبار استانبول است. در این آب انبار که امروزه به عنوان موزه عمل می کند، فعالیت های فرهنگی مختلفی نیز برگزار می شود. فاصله بین آب انبار باسیلیکا و مرکز شهر زیتین برنو تقریباً 10 کیلومتر است.

مسجد سلیمانیه (Süleymaniye Camii)

مسجد سلیمانیه که توسط معمار سنان بین سال‌های 1551 تا 1558 ساخته شد، از مهم‌ترین آثار دوره عثمانی است. فاصله مسجد سلیمانیه تا مرکز منطقه زیتین برنو تقریباً 11 کیلومتر است.

بازار بزرگ (Kapalı Çarşı)

بازار بزرگ که در Eminönü قرار دارد، یکی از توریستی ترین نقاط استانبول است. بازار بزرگ در Eminönü ، جایی که می‌توانید گزینه‌های زیادی از جواهرات گرفته تا سوغاتی، از منسوجات گرفته تا غذاهای محلی پیدا کنید، در 8 کیلومتری مرکز شهر Zeytinburnu قرار دارد.

بازار بالات و ساحل بالات (Balat Çarşısı ve Balat Sahili)

بازار نوستالژیک بالات که شما را با همه چیز از پینه‌دوزی گرفته تا آب نبات‌فروشی، نانوایی تا داروخانه و ساحل بالات که بعد از خانه‌های چوبی رنگارنگ، منظره‌ای بی‌نظیر از دریا دارد، از جمله مکان‌هایی هستند که حتما باید ببینید. بالات تقریباً 10 کیلومتر با مرکز شهر Zeytinburnu فاصله دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.