امروز برای سفر به ترکیه با خود دلار بیاوریم یا لیر؟

مشکل واکسیناسیون ترکیه برطرف شد
می 22, 2021
افراد بالای 20 سال واکسینه می شوند
می 24, 2021

امروز برای سفر به ترکیه با خود دلار بیاوریم یا لیر؟ همیشه هم داشتن دلار برای سفر به ترکیه به صرفه نیست!  اما سوالی که وجود دارد، این است که این زمان دقیقا چه زمانی است؟ با توجه به این که دلار ارز بسیار مناسبی است اما گاهی اوقات است که لیر بیشتر به دردتان می خورد. در برخی از ایام سال به طور کلی بهتر است که شما با خودتان لیر ببرید، این ایام مربوط میشه به ایام تعطیل کشور ترکیه مثل اعیاد فطر و اعیاد قربان پس اگر در ایام تعطیل کشور ترکیه قصد سفر و گردش در کشور ترکیه را دارید بهتر است که همراه خودتان لیر بیارید تا به دردسر نیوفتید.

doviz

امروز برای سفر به ترکیه با خود دلار بیاوریم یا لیر؟

با توجه به این موارد پس زمانی که خواستید در ایام تعطیل به این کشور سفر کنید توجه داشته باشید که ۱۰۰ الی ۲۰۰ لیره همراه خودتان داشته باشید. حتی اگر در خارج از ایام تعطیل به ترکیه رفتید ولی پروازتون در روزهای شنبه و یکشنبه که در ترکیه تعطیلات آخر هفته می شود سعی کنید که مقداری لیر برای این دو روز ببرید  اما با توجه به بین المللی بودن دلار در سفر به ترکیه همواره بهتر است که با خودمان دلار ببریم. این ارز دولتی در ترکیه بسیار طرفدار دارد و در تمام صرافی ها بسیار معتبر و مورد قبول است. همچنین در صورتی که بعد از سفر به کشور ترکیه، تصمیم به سفر به کشور دیگری را نیز گرفتید، می ‌توانید به راحتی دلارهایتان همراه خود به کشور بعدی ببرید و آنجا نیز از آن‌ ها استفاده کنید.

اما ابن نکته را هم در نظر بگیرید قبل از سفر حتما نرخ تبدیل های سایت ماوی اولر را در نظر داشته باشید و حساب شده اقدام کنید

برای تبدیل دلار کجا برم؟

برای تبدیل دلار  باید به صرافی که  DOVIZ گفته می شود، بروید. در این صرافی ها بدون پرداخت کمیسیون می توانید تبدیل ارز نمایید. صرافی های DOVIZ معمولا در جلوی مغازه خود تابلویی دارند که نرخ تبدیل ارز را نشان می دهد. صرافی های مختلف ممکن است نرخ تبدیل متفاوتی داشته باشند بنابراین قبل از تبدیل ارز بهتر است نرخ تبدیل یکی دو صرافی را چک کنید. مسافرانی که می‌خواهند لیر ترکیه را به ارز کشور خودشان قبل از خروج از ترکیه تبدیل کنند و یا کسانی که قصد خرید یک کالای بزرگ را دارند، حتما طبق قوانین ترکیه رسید معامله را باید نزد خودشان نگه دارند تا مشخص باشد این معامله قانونی انجام شده است.

هرگز بفکر پولشویی در ترکیه نباشید . خرید و فروش ارز در صرافی ها بشدت کنترل و رصد می شود و بهتر است در صرافی دلار خود را تبدیل به لیر کنید چون معمولا هتل های ترکیه این کار را با ریت بالاتری انجام میدهند که برای شما به صرفه نیست.

هنگام رزرو هتل  به سراغ هتل هایی بروید که گزینه تبدیل ارز را برای مهمانانشان فراهم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.