مالیات شرکت ها در سال 2022 ، 23 درصد خواهد بود

هشدار از انگلستان: در ارزهای رمزپایه سرمایه گذاری نکنید
می 26, 2021
مسجد تقسیم فردا افتتاح می شود
می 27, 2021

مالیات شرکت ها در سال 2022 ، 23 درصد خواهد بود ” اصلاحیه اطلاعیه عمومی مالیات شرکتها” که توسط اداره درآمد وزارت خزانه داری و دارایی تهیه شده در روزنامه رسمی منتشر شد. بنابراین ، مالیات شرکتها در سال 2021 25 درصد و در سال 2022 23 درصد خواهد بود. در این ابلاغیه ، محدودیت هزینه های مالی ، اصول مالیات برای اعمال سهام آنها توسط شرکتهای سرمایه گذار کاملاً مودیان ، نرخ مالیات شرکتها برای موسساتی که برای اولین بار به مردم عرضه می شوند برای معامله در نظر گرفته می شود. بازار سهام بورسا استانبول و نرخ مالیات شرکتی که در سالهای 2021 و 2022 اعمال می شود. ترتیبات صورت گرفت.

محدودیت هزینه های مالی

به جز موسسات اعتباری ، موسسات مالی ، لیزینگ مالی ، فاکتورینگ و شرکتهای تأمین مالی ، منابع خارجی مورد استفاده در شرکتها بیش از منابع خودشان هستند ، به استثنای منابع اضافه شده به هزینه سرمایه گذاری ، به استثنای منابع اضافه شده به هزینه سرمایه گذاری ، بهره ، کمیسیون ، اختلاف سررسید ، سود سهام ، نرخ ارز مبلغ تعیین شده توسط رئیس جمهور ، بیش از 10 درصد از کل هزینه ها و عناصر هزینه ساخته شده تحت نام تفاوت و نام های مشابه ، به عنوان هزینه غیرقانونی تعیین شد (KKEG).

با حکم شماره 3490 رئیس جمهور در روزنامه رسمی در 4 فوریه 2021 ، مقرر شد که 10 درصد هزینه ها و عناصر هزینه مورد بحث در تعیین سود شرکت های مورد استفاده برای دوره مالیات پذیرفته نخواهد شد. درآمد از 1 ژانویه 2021 شروع می شود.

مالیات شرکت ها در سال 2022 ، 23 درصد خواهد بود

در این اطلاعیه ، در ترازنامه هایی که طبق قانون آیین دادرسی مالیاتی از پایان دوره صادر می شود ، مالیات دهندگان شرکت هایی که کل منابع خارجی آنها بیش از منابع خود بوده است ، محدود به قسمت بیش از آن ، با نام های مورد علاقه ساخته می شوند ، کمیسیون ، اختلاف سررسید ، سود سهام ، اختلاف ارز و اسامی مشابه مربوط به منابع خارجی. تصمیم گرفته شده است که 10 درصد از کل عناصر هزینه و هزینه به عنوان KKEG در تعیین درآمد شرکت در نظر گرفته شود.

این بیانیه همچنین شامل توضیحات مثال زدنی در مورد موضوعات مختلف از جمله مودیان مالیاتی و افرادی که مشمول محدودیت هزینه های مالی نخواهند شد ، دوره ای که محدودیت هزینه مالی اعمال خواهد شد ، هزینه ها و عناصر هزینه مربوط به منابع خارجی.

از سوی دیگر ، روشن شده است که این آیین نامه برای مودیان موضوع قانون ترازنامه معتبر است ، زیرا مقایسه منابع خارجی و حقوق صاحبان سهام در اعمال محدودیت هزینه تأمین مالی ضروری است ، بنابراین ، مودیان مالیات درآمد مشمول اصل تعداد زیادی از حسابهای تجاری در این محدوده در نظر گرفته نمی شوند.

مالیات در صورت خرید کامل شرکت های سرمایه ای سهام خود

در قانون مالیات بر درآمد ، شرکت های سرمایه گذار کامل مالیات دهندگان با به دست آوردن سهام خود از توزیع سود بدون مالیات جلوگیری کردند و یک موسسه امنیت مالیاتی تأسیس شد تا مالیات از طریق بازپرداخت وصول شود ، صرف نظر از اینکه سود شرکت توزیع شده است یا خیر.

در این ابلاغیه مقرر شد که شرکتهای سرمایه گذار کامل مالیات دهندگان از تاریخ بدست آوردن سهام و سهام مشارکت خود مشمول مالیات نخواهند شد. با این حال ، شرایطی که شرکت هایی که سهام خود یا سهام مشارکت خود را خریداری می کنند مشمول 15 درصد کسر مالیات می شوند به شرح زیر است: “بازخرید سهام مکتسبه و سهام مشارکت از طریق کاهش سرمایه ، دفع سهام مکتسبه و سهام مشارکت با قیمتی کمتر از قیمت تملک و در صورت عدم خرید یا فروش سهام سهام مشارکت از طریق سرمایه کاهش “

موسسات برای اولین بار در بورسا استانبول تجارت می کردند

با آیین نامه ای در قانون مالیات شرکتی ، شرکت هایی که سهام آنها برای اولین بار به مردم عرضه می شود تا برای اولین بار در بازار سهام بورسا استانبول معامله شود ، با 2 امتیاز تخفیف از درآمد شرکت ها برای 5 دوره مالی اعمال می شود ، از اولین دوره مالی شروع می شود. در این ابلاغیه ، شرایط و مثالهای کاربردی مورد نیاز برای بهره مندی از نرخ 2 درصدی نرخ مالیات شرکتها ، کاهش کاربرد مالیات شرکتها در دوره های مالیات موقت و موارد درخواست در موارد تصفیه ، انتقال و ادغام نیز گنجانده شده است.

مالیات شرکتها در سال 2021 به میزان 25 درصد اعمال می شود

25 درصد مالیات شرکتی / مالیات موقت بر مبنای مودیان اعلام شده در اظهارنامه های مالیاتی سالانه / موقت شرکت ها اعمال می شود که باید از اول ژوئیه 2021 برای دوره های مالیات از اول ژانویه 2021 ارائه شود. برای دوره حسابداری 2022 23 درصد مالیات شرکت از درآمد شرکتها گرفته می شود. این نرخ ها برای درآمد دوره های حسابداری که از سال مربوط شروع می شود برای موسسات با دوره حسابداری ویژه اعمال می شود. از طرف دیگر ، نرخ مالیات موقت از دومین دوره مالیات موقت دوره مالی 2021 از 1 ژانویه 2021 برای مودیانی که از سال تقویم به عنوان دوره مالی استفاده می کنند و مودیانی که برای آنها تعیین شده است ، 25 درصد است. یک دوره حسابداری ویژه ، دوره حسابداری از اول ژانویه سال 2021 شروع می شود. این 25٪ در اظهارنامه های مالیاتی موقت اعمال می شود که باید از اول ژوئیه 2021 ارائه شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.