migrosapp
فروشگاه زنجیره‌ای میگروس ترک
جولای 14, 2022
defacto
Defacto ، دفاکتو 
جولای 14, 2022
lcwaikiki

lcwaikiki ، ال سی وایکیکی که در سال 1988 توسط سه شریک فرانسوی الاصل تاسیس شد، زندگی تجاری خود را به عنوان یک برند عمده فروشی آغاز کرد. ال سی وایکیکی که در پاریس تاسیس و ثبت شد، ابتدا با طرح های تی شرت و گرمکن خود توجه ها را به خود جلب کرد. با گذشت زمان، با خروج دو شریک موسس این برند، LC Waikiki به جورج آمویال به عنوان تنها سهامدار واگذار شد. Tema Tekstil، زیرمجموعه گروه Taha، که تولید کننده LC Waikiki و همچنین مجوز دهنده در ترکیه است، در سال 1997 حقوق جهانی برند LC Waikiki را به دست آورد.

نام تم تکستیل متعلق به گروه طاها پس از خرید کلیه حقوق این برند به «خدمات بازرگانی LC Waikiki» تغییر یافت. 7 درصد از سهام گروه به جورج آمویال منتقل شد که تمام حقوق نامگذاری LC Waikiki از او خریداری شد. پس از انتقال نام تجاری، فرانسوی الاصل جورج آمویال هنوز حدود 7 درصد از شرکت ما را در اختیار دارد، اگرچه او نقش فعالی در مدیریت LC Waikiki نداشته است.

گروه طاها که در سال 1988 تأسیس شد، LC Waikiki را که در پاریس متولد شد اما در استانبول بزرگ شد خرید و آن را به سطح فعلی رساند. ماجراجویی برند ما با Taha Tekstil آغاز شد، استارت آپی که مصطفی کوچوک مسئولیت آن را به عنوان شریک موسس/مدیریت بر عهده گرفت و با حمایت سرمایه شرکای Taha Diş Ticaret که عملیات واردات و صادرات را در صنعت آهن و فولاد انجام داد. دوره. طاها تکستیل در زمینی کوچک به مساحت تقریبی 150 متر مربع در طبقه همکف یک ساختمان آپارتمانی در زیتین برنو به عنوان کارگاه نمونه خیاطی و برش تاسیس شد. Taha Tekstil که صادرات پوشاک بر اساس تولید قراردادی است، از طریق یک بازاریاب واسطه با LC Waikiki ملاقات کرد.

تاها تکستیل با دریافت سفارش تقریباً ده هزار عدد از مدل های تی شرت میمون ال سی وایکیکی که در آن زمان بسیار پرطرفدار بود و بیشتر در کشورهایی مانند هند، کره و یونان تولید می شد، شروع به سازماندهی ساخت قراردادی این برند در سال 2014 کرد. بوقلمون. طاها تکستیل به مرور زمان به سرمایه گذاری در تولید روی آورده است تا بتواند نیازهای روز افزون ال سی وایکیکی، چاپ، گلدوزی، لیبل، کیفیت و تولید کوتاه مدت را برآورده کند. این سرمایه‌گذاری‌ها با تأسیس شرکت‌های سود محور جداگانه به‌عنوان استارت‌آپ و مدیریت توسط شرکای مؤسس/مدیریت مختلف انجام شد.

lcwaikiki ، ال سی وایکیکی

این شرکت‌ها که بین سال‌های 1990 تا 1994 به عنوان کارگاه‌های چاپ، گلدوزی، لیبل، پارچه کشباف، رنگرزی بافتنی و پوشاک راه‌اندازی شدند، در سال 1994 زیر سقف هلدینگ طاها گرد آمدند که هماهنگ‌کننده‌ی آن مصطفی کوچوک بود. Taha Tekstil و بعداً Taha Holding توسط شفیق یلماز دیزدار به عنوان سهامدار و مصطفی کوچوک، شریک موسس/مدیریت با 50 درصد مشارکت هر کدام تأسیس شد. در دوره بعد 10 درصد از سهام شرکت مادر طاها تکستیل به اسماعیل هاکی کیساچیک مدیر تولید آن زمان واگذار شد و تعداد سهامداران شرکت مادر طاها تکستیل و هلدینگ طاها به سه نفر افزایش یافت.

اگرچه شرکای موسس/مدیر مسئول مدیریت هر شرکتی که در هلدینگ طاها تأسیس شده اند، سهامدار شرکت مادر نیستند، اما به دلیل سهام مشارکت شرکت های تحت مدیریت خود، به خانواده گروه طاها پیوستند. پس از تولید LC Waikiki توسط Taha Tekstil برای مقاصد صادراتی، مجوز ترکی LC Waikiki توسط Tema Tekstil که توسط هلدینگ Taha در سال 1991 تأسیس شد، به دست آمد، زیرا مدل‌های تی شرت معروف میمون آن دوره نیز تقاضای زیادی در بازار داشتند. بازار داخلی. پس از آن با روش های عمده فروشی و نمایندگی گوشه ای وارد بازار داخلی ترکیه شد.

برادر بزرگ مصطفی کوچوک وهاپ کوچوک به عنوان شریک موسس/مدیر Tema Tekstil منصوب شد که توسط هلدینگ طاها برای مدیریت سازمان عمده فروشی LC Waikiki در بازار داخلی تاسیس شده بود. اولین فروشگاه خرده فروشی ما LC Waikiki در شیشلی هالاسکارگازی Caddesi افتتاح شد. اگرچه پس از این فروشگاه، خرده فروشی های ما در شهرهای مختلف افتتاح شد، اما به دلیل بحران مالی در سال 2000، فروشگاه های خرده فروشی ما نتوانستند به سودآوری و رشد مورد نظر دست یابند. در جریان بحران مالی سال 2000، مشکلات ناشی از بحران در شرکت‌های گروه طاها که در حفظ تعادل جریان نقدینگی با مشکل مواجه بودند و مجبور بودند برخی از شرکت‌های تولیدی را برای رفع نیازهای نقدی خود بفروشند، مدیریت شرکت را به تصمیم‌گیری ریشه‌ای واداشت.
در این مدت تصمیم بر این شد که گروه تولیدی و گروه خرده فروشی به طور کامل از یکدیگر جدا شده و از سیستم نمایندگی عمده فروشی خارج شده و به طور کامل روی خرده فروشی متمرکز شود. در راستای این تصمیمات ریشه‌ای، شرکت‌های تولیدی زیر سقف هلدینگ طاها به همراه اسماعیل کیساچیک، مسئول تولید، به‌عنوان هماهنگ‌کننده گروه به سمت صادرات و هلدینگ تما که ریاست هیئت‌مدیره را برعهده دارد، به سمت صادرات پیش می‌روند. توسط Vahap Küçük و مدیر عامل / هماهنگ کننده گروه توسط مصطفی کوچوک و زیرمجموعه های آن انجام می شود.تصمیم گرفته شد که شرکت های Tema Mağazacılık باید کاملاً روی بخش خرده فروشی تمرکز کنند.

با هولدینگ Tema و Tema Mağazacılık که تحت LC Waikiki متحد شده اند، در راستای چشم انداز خود برای تبدیل شدن به یکی از سه برند موفق لباس در اروپا تا سال 2023 عمل می کنیم. با مأموریت ما “همه حق دارند لباس خوب بپوشند”، ما عمدتاً با فروشگاه های خود در داخل و خارج از کشور و با شرکای حق رای خود در کشورهایی که تعهدات قانونی وجود دارد به رشد خود ادامه می دهیم. با کارخانه هایی که در شهرهای مختلف آناتولی تاسیس شده اند، ما همچنان به تولید و صادرات برندهای مطرح جهان ادامه می دهیم. ما مفتخریم که تا پایان سال 2021 به فروش خالص 34.1 میلیارد لیره، 54 هزار شغل، 950 میلیون دلار صادرات و تقریباً 1200 فروشگاه رسیده ایم.

موروری بر تاریخچه lcwaikiki ، ال سی وایکیکی

  • 1988

تولد LC Waikiki!

LC Waikiki در سال 1988 توسط طراح فرانسوی جرج آموئال و شریکش در فرانسه تاسیس شد. این دو شریک با افزودن نام ساحل معروف Waikiki به مخفف “LC” که حروف اول کلمات “Les Copains” به معنای “دوستان” در زبان فرانسوی است، نام تجاری LC Waikiki را ایجاد کردند.

  • 1997

ال سی وایکیکی به یک برند ترک تبدیل شد

در سال 1997، در حالی که این گروه در حال انجام تحقیقات برای ایجاد نام تجاری خود بود، تصمیم به خرید شرکت فرانسوی LC Waikiki گرفت و آن را خریداری کرد. LC Waikiki که اکنون یک برند ترکی است، در همان سال با 21 فروشگاه در سراسر ترکیه شروع به کار کرد.

  • 2000

روز به روز بر تعداد فروشگاه ها افزوده می شود

LC Waikiki که از سال 2000 با اولویت دادن به هویت خرده‌فروشی خود، تنها بر افتتاح فروشگاه‌های خود تمرکز کرده است، پروژه افتتاح فروشگاه‌های معاصر را که بتواند مجموعه‌های خود را با مشتریان خود جمع کند، سرعت بخشیده است و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌ها افزوده است.

برند XSIDE با مصرف کنندگان ملاقات می کند.

LC Waikiki با هدف جذب سبک های مختلف زندگی، جوانان بالای 15 سال را که مد را دنبال می کنند همراه با برند XSIDE در سال 2000 آورد.

  • 2009

سرمایه گذاری خارجی آغاز شد

LC Waikiki اولین فروشگاه اروپایی خود را در رومانی در سال 2009 افتتاح کرد. پس از این اولین قدم، امروز به سرعت در حال حرکت است. این شرکت با 954 فروشگاه در 46 کشور از جمله آلبانی، آذربایجان، بوسنی، بلغارستان، مراکش، گرجستان، عراق، ایران، قزاقستان، کوزوو، مقدونیه، مصر، لهستان، رومانی، روسیه، عربستان سعودی و اوکراین خدمات ارائه می دهد.

  • 2011

لیدر ترکیه LC Waikiki

در سال 2011، گروه Tema نام خود را به “LC Waikiki Mağazacılık Hizmetleri Ticaret A.Ş” تغییر داد. و با موفقیت های خود در بخش خرده فروشی پوشاک آماده به لطف برند LC Waikiki به رهبر بخش پوشاک آماده ترکیه تبدیل شد.

  • 2014

صدمین فروشگاه LC Waikiki در خارج از کشور

LC Waikiki به 100 فروشگاه در خارج از کشور رسید. ال سی وایکیکی با هدف تبدیل شدن به یکی از سه برند موفق لباس آماده در اروپا تا سال 2023، با فروشگاهی که در موستار افتتاح کرده است، گام بسیار مهمی در سطح جهانی در راستای این هدف برداشته است. LC Waikiki با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه 24 سپتامبر 2014 از افتتاح یکصدمین فروشگاه خود در موستار، بوسنی و هرزگوین خبر داد.

  • 2016

LC Waikiki در سپتامبر 2016 وارد دسته جدیدی شد و محصولات منسوجات خانگی را با نام LCW HOME به مشتریان خود معرفی کرد.

  • 2017

قاره های جدید، کشورهای جدید

LC Waikiki دو فروشگاه در کشورهای جدید افتتاح کرد: اندونزی و کنیا. همراه با این کشورها وارد جنوب صحرای آفریقا و جنوب شرق آسیا شد.

  • 2018

LCW Sense

LC Waikiki توسط تنها سازمان جوایز مستقل جهان، جوایز برتری مرکوری، با پروژه “LCW Sense” خود، که راحتی را در زندگی افراد کم بینا فراهم می کند و برای اولین بار در جهان است، شایسته دریافت 3 جایزه شناخته شد.

  • 2019

دسته جدید: LCW Dream / 500 فروشگاه خارج از کشور

LC Waikiki که در جولای 2019 با اولین فروشگاه تکی خود در دسته لباس زیر وارد شد، محصولات لباس زیر و لباس خواب خود را با مشتریان خود تحت برند فرعی LCW DREAM عرضه کرد. LC Waikiki با افتتاح اولین فروشگاه خود در کرواسی، فلسطین، مالت و کنگو، به 500 فروشگاه در خارج از کشور رسیده است.

  • 2020

هزارمین فروشگاه در جهان

LC Waikiki با ادامه سفر رشد خود در جهان به عنوان سفیر ملی ترکیه در راستای ماموریت خود “همه حق دارند لباس خوب بپوشند” هزارمین فروشگاه خود را در کیف، پایتخت اوکراین افتتاح کرد.

جالب است که بدانید این برند در ابتدا توسط طراح فرانسوی جرج امویال و شریکش کار خود را آغاز کرد. برای همین می توان محل تاسیس ال سی وایکیکی (LC Waikiki) را کشور فرانسه در سال ١٩٨۵دانست. با همکاری طراحان معروف و با استفاده از چهره های معروف، این برند خیلى سریع به یکی از بهترین برندها در زمینه پوشاک تبدیل شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.